طرح ملی مسکن جز با حضور فعال مدیران شهری عملی نیست/شوراهای اسلامی ظرفیتی برای امیدآفرینی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت رسالت شوراها و شهرداری‌ها افزوده، امید و امیدآفرینی است، گفت: شوراهای اسلامی شهرها تا به امروز از عهده رسالت و وظایف خود برآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت شهدای بسیج که در این ایام برای حفظ جان و مال مردم به شهادت رسیدند، اظهار کرد: این چهارمین نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها است که از ابتدای تاریخ تشکیل شوراهای اسلامی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نشست امروز برخاسته از موضوعات و مسائل مشترک بین شوراها و شهرداران است، ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها بسیار ضروری است تا مشترکات و مسائل خود را حلاجی کنند و سپس برای رفع آنها راه‌یابی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت رسالت شوراها و شهرداری‌ها افزوده، امید و امید آفرینی است، تصریح کرد: شوراها یعنی نمایندگان مردم برای اداره شهری که در آنجا زیست می‌کنند، در این رابطه امام راحل (ره) فرمودند: «بهترین کسانی که می‌توانند یک منطقه و شهری را اداره کنند، مردم همان منطقه هستند که احاطه کامل به مسائل آن دارند.»

چمران با بیان اینکه شوراهای اسلامی به وجود آمدند تا شهردار منطقه خود را انتخاب و مشکلات خود را رفع کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس فشار مضاعف بر دولت و استانداری‌ها کاهش پیدا کرد و شوراهای اسلامی بخشی از کارهای محلی را برعهده گرفتند و انجام دادند و تا به امروز از عهده این رسالت به خوبی برآمدند.

وی با بیان اینکه شهرها بسیار موفق‌تر از زمانی هستند که شوراهای اسلامی هنوز تشکیل نشده بود، گفت: امروز باید وضعیت اصفهان، تهران، اهواز، شیراز و سایر کلان‌شهرها را با قبل از تشکیل شوراهای اسلامی مقایسه کنیم.

طرح ملی مسکن جز با حضور فعال شهرداری‌ها و شوراهای شهر عملی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شوراهای اسلامی به نوعی با انجام رسالت خود به بهترین ظرفیت برای ایجاد امید در شهرها هستند.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن جز با حضور فعال شهرداری‌ها و شوراهای شهر عملی نیست، تصریح کرد: شوراها در طول سالیان اخیر با تمام مشکلات قانونی و مسائلی که در قانون هنوز هم مبهم و مورد اختلاف است، وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند و شهرها را اداره کرده اند، اگرچه هنوز هم مشکلاتی هست و همچنان احصاء می‌شود.

چمران با بیان اینکه شوراهای اسلامی بر اساس قانون در مسائل یک شهر مسئول هستند، خاطرنشان کرد: قانون مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را برای شوراهای اسلامی برشمرده است.

وی اضافه کرد: قانون بر نظارت شوراهای اسلامی بر همه امور اداره شهر تاکید کرده، اما در بحث نحوه چگونگی نظارت همه جانبه شوراها سکوت اختیار کرده است که امیدواریم این مورد حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: شهرداران و شوراهای اسلامی با یک همبستگی با دولت و مجلس بتوانند مشکلات خود را رفع کنند، چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب این مشکلات قابل رفع است و هیچ جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیوستگی شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها که تاکنون کمتر از آنچه که باید، بوده است، تصویب قوانین مفید برای ارتقا و رفع مشکلات شهری میسر شود.

کد خبر 621824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.