معرفی تیم‌های گروه H مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پیکارهای روز سوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه H پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روز دوم مسابقات جام ۲۰۲۲ تیم‌های اروگوئه و کره‌جنوبی، پرتغال و غنا از گروه H وارد مستطیل سبز می‌شوند. تیم‌های پرتغال و اروگوئه از شانس‌های اصلی صعود از گروه محسوب می‌شوند.

معرفی تیم‌های گروه H مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

اروگوئه -کره جنوبی ساعت ۶:۰ به وقت تهران

اسامی بازیکنان کره جنوبی برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه اعلام شد

تیم ملی کره جنوبی

تاریخ فوتبال کره همزمان با ورود نیروی دریایی بریتانیا از سال ۱۸۸۲ به بندر اینچئون شروع شد. کره در سال ۱۹۰۵ مستعمره کشور ژاپن شد و به همین دلیل فوتبال کره که تازه در حال شکل‌گیری بود، دستخوش تغییرات شد. از آن زمان تیم‌های کره‌ایی با تیم‌های کشور ژاپن بازی می‌کردند.

تیم کره جنوبی همان زمان توانسته بود افتخارات زیادی کسب کند. مهم‌ترین افتخار این تیم، جام امپراتور در سال ۱۹۳۵ بود. به دلیل استعداد فوق‌العاده کره‌ای‌ها در فوتبال، بسیاری از بازیکنان تیم کره توانستند در تیم ملی ژاپن بازی کنند و به المپیک‌های تابستانی ۱۹۳۶ بروند.

در سال ۱۹۴۸، پس از پایان جنگ جهانی دوم و استقلال کره، اتحادیه فوتبال KFA در کره تأسیس شد و به فیفا پیوست. در همین سال تیم کره توانست اولین افتخارات بین‌المللی خود را با بازی در المپیک تابستانی ۱۹۴۸ لندن با پیروزی ۵-۳ مقابل مکزیک به‌دست آورد.

با پیروزی تیم ملی کره جنوبی مقابل سوریه، پانزدهمین تیم منتخب جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد. تیم ملی کره با امتیاز ۱۵۲۲ رتبه ۲۹ فیفا را به‌دست آورد. کره با پیشرفت زیادی که از سال ۲۰۰۰ تا به‌حال در فوتبال خود داشته.

رونمایی از ترکیب تیم ملی اروگوئه مقابل ایران/سوارز با بازوبند کاپیتانی در  نوک خط آتش | خبرگزاری فارس

تیم ملی اروگوئه

تاریخچه تیم ملی اروگوئه به سال ۱۹۰۰ در آفریقای جنوبی برمی‌گردد. اولین بازی رسمی در تاریخچه تیم ملی اروگوئه سال ۱۹۰۲ مقابل تیم ملی آرژانتین برگزار شد. اروگوئه این بازی را با نتیجه سنگین ۶-۰ به آرژانتین واگذار کرد. این تیم در سال ۱۹۲۳ توانست یکی از اعضای رسمی فدراسیون جهانی فوتبال یا همان فیفا شود.

اروگوئه توانست میزبانی اولین مسابقات جام جهانی را در سال ۱۹۳۰ و در رقابت میان کشورهای دیگری مانند اسپانیا، هلند، ایتالیا و مجارستان به دست آورد. تیم ملی اروگوئه از آغاز مسابقات جام جهانی تاکنون ۱۲ بار در این مسابقات جهانی شرکت کرده و توانسته است دو بار مقام قهرمانی را کسب کند.

فوتبال این کشور براساس قدرت، تکنیک و سرعت استوار بوده و بازیکنان آن معمولاً دارای قدرت بدنی بالایی هستند. کد تیم ملی اروگوئه در مسابقات بین‌المللی URU است. در تاریخچه تیم ملی این کشور برترین رتبه در فیفا به رتبه دوم در سال ۲۰۱۲ و بدترین رتبه به رده ۵۴ در سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد.

لیست بازیکنان تیم ملی اروگوئه برای جام جهانی ۲۰۲۲ شامل بازیکنان مطرحی مانند لوئیس سوارز، دیه گو فورلان و نیکولاس لودیه رو است. در این جام جهانی حضور ادینسون کاوانی کنار لوئیز سوارز خط حمله اروگوئه را به یکی از زهردارترین خط‌های حمله تبدیل کرده است.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه احمد بن علی

  • نام عربی: ملعب أحمد بن علی
  • نام انگلیسی: Al-Rayyan Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر الریان، قطر
  • تعداد بازی: هفت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

ورزشگاه «احمدبن‌علی» در محل یک ورزشگاه قدیمی به همین نام در شهر الریان ساخته شده و ۸۰ درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه قبلی تأمین شده است. شهر الریان، یکی از سنتی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای قطر محسوب می‌شود و در نزدیکی صحرا قرار دارد.

این استادیوم که با نام «الریان» نیز شناخته می‌شود ۴۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد، با ۲۰ هزار صندلی پس از جام جهانی میزبان مسابقات باشگاه الریان خواهد بود. تماشاگران می‌توانند با استفاده از یک خط مترو مستقیم به این ورزشگاه برسند.

استادیوم الریان پنج بازی از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را میزبانی می‌کند. علاوه بر این پنج بازی، این ورزشگاه میزبان یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم خواهد بود.

پرتغال - غنا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران

تیم ملی پرتغال | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 -  جام جهانی قطر 2022

تیم ملی پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال به ارزش ۸۸۴ میلیون یورو و هدایت سانتوس با میانگین قدی ۱۷۷.۲۶ ‏‬و میانگین سنی ۲۶.۷ در جایگاه نهم فیفا قرار دارد. A Seleção (انتخاب) و Os Navegadores (ناوبرها) از لقب‌های این تیم است.

کاپیتان تیم پرتغال کریستیانو رونالدو است که رکورددار بیشترین بازی ملی و معروف‌ترین بازیکن تاریخ کشور پرتغال به‌حساب می‌آید و برناردو سیلوا به ارزش ۸۰ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن پرتغال است.

پرتغال تا کنون در هفت دوره از جام جهانی حضور داشته است و بهترین نتیجه آن در سال ۱۹۶۶ با سومی رقم خورد. سال ۲۰۱۶ تیم پرتغال به‌کمک سرمربی خود، فرناندو سانتوس توانست نخستین جام مهم تاریخش را در یورو ۲۰۱۶ کسب کند.

تیم ملی فوتبال پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A اروپا حضور داشت. با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و یک شکست در هشت بازی، پرتغال، در گروهی که صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان حضور داشتند در رده دوم قرار گرفت و راهی پلی‌آف شد. در این دیدارها تیم ملی پرتغال موفق شد ابتدا از سد ترکیه بگذرد و سپس با غلبه بر مقدونیه شمالی، از یک مسیر سخت به جام جهانی برسد.

آشنایی با تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر | سرخ نیوز

تیم ملی غنا

تیم ملی فوتبال غنا را می‌توان یکی از قدیمی ترین‌ها بین تیم‌های آفریقایی دانست که تشکیل اولین تیم فوتبال مردان آن به سال ۱۹۵۰ میلادی برمی‌گردد. این تیم به نام ستاره سیاه آفریقا شهرت دارد و زیر نظر فدراسیون فوتبال فیفا و CAF فعالیت می‌کند. تیم ملی غنا بدون شک یکی از قوی‌ترین تیم‌های آفریقایی است که رقیب سرسختی در مسابقات جام ملت‌های آفریقا و جام‌های جهانی برای تیم‌های دیگر به شمار می‌رود.

تیم غنا در سال ۲۰۰۵ توانست بهترین بازی‌های خود را ارائه کرده و به عنوان یک تیم شکست ناپذیر لقب بگیرد. جایزه بهترین تیم تقویت شده توسط فیفا در این سال یکی از جذاب‌ترین جوایز در تاریخچه تیم ملی فوتبال غنا به شمار می‌رود. تیم ملی غنا در سال ۲۰۱۴ برای سومین سال متوالی در مسابقات جام جهانی حاضر شدند و در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

در تاریخچه تیم ملی فوتبال غنا، بهترین جایگاه در فیفا رتبه ۱۴، بهترین نتیجه برد ۱۳ بر صفر مقابل کنیا در سال ۱۹۶۵ و بدترین نتیجه باخت ۱۰ بر صفر مقابل بلغارستان بوده است. تیم ملی فوتبال غنا تا کنون ۱۸ بار در مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آفریقا شرکت کرده که توانسته در چهار دوره مقام قهرمانی را کسب کند.

وضعیت تیم ملی غنا در این جام جهانی با توجه به حضور ستارگانی مانند جوزف آیدو و جاناتان منسا می‌تواند حضوری متفاوت نسبت به سال‌های قبل باشد. این تیم مانند دیگر کشورهای آفریقایی دارای تیمی منسجم با قدرت بدنی بسیار بالا است به طوری که می‌توانند از دقایق ۷۰ به بعد بازی‌ها بر حریف خود چیره شده و به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنند. این تیم در حال حاضر در رده ۶۸ فیفا قرار داشته و هدایت آن را میلوان رایواچ برعهده دارد.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم ۹۷۴

  • نام عربی: استاد ۹۷۴
  • نام انگلیسی: Stadium ۹۷۴
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۰ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

«استادیوم ۹۷۴» از ۹۷۴ کانتینر همراه با داربست‌های فولادی ساخته شده و نام خود را از تعداد کانتینرها گرفته است؛ همچنین کد تلفن قطر نیز عدد ۹۷۴ است. این استادیوم که با نام «رأس ابوعبود» نیز شناخته می‌شود و ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد، در ساحل خلیج فارس قرار دارد و مشرف به شهر دوحه است.

این ورزشگاه پس از جام جهانی کاملاً برچیده خواهد شد و از قطعات آن در پروژه‌های دیگر استفاده می‌شود و زمین آن به مجموعه‌ای ساختمانی در کنار دریا تبدیل خواهد شد. ورزشگاه ۹۷۴ نخستین ورزشگاه تاریخ جام جهانی است که پس از برگزاری مسابقات به طور کامل برچیده می‌شود.

با استفاده از خطوط مترو می‌توان به‌راحتی از مرکز شهر دوحه به این استادیوم دسترسی داشت. این استادیوم میزبان پنج بازی از مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم خواهد بود.

کد خبر 621759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.