ابتکار شهرداری هلسینگبورگ در ترویج ورزش بین جوانان "گیمر"

اداره فضاهای اوقات فراغت شهرداری شهر هلسینگبورگ سوئد، مکانی را برای انجام بازی‌های رایانه‌ای توسط جوانان در نظر گرفته است که در آنجا افراد می‌توانند برای لحظاتی ورزش کنند و از دنیای مجازی فاصله بگیرند؛ این اقدام با هدف تضمین سلامت اجتماعی جوانان و ترغیب آن‌ها به ورزش انجام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر هلسینگبورگ سوئد نگران سلامت جسمی و روحی جامعه گیمرهای (افراد علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای) خود است. رونق این سرگرمی، یک خرده فرهنگ و صنعت کامل را در هلسینگبورگ ایجاد کرده و این در حالی است که برای رفع مشکلات و کاستی‌هایی که در پی محبوبیت گیم‌نت‌ها به وجود آمده است، به ویژه در رابطه با سلامت گیمرها، اقدام زیادی انجام نمی‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، اداره فضاهای اوقات فراغت شهرداری، تصمیم گرفت تا با بخش خصوصی همکاری کند تا مکانی ویژه ایجاد کند که گیمرها را تشویق کند تا زندگی منزوی خود را ترک کنند و کارهای سالمی مانند ورزش و معاشرت انجام دهند بدون اینکه مجبور باشند سرگرمی مورد علاقه خود را کنار بگذارند.

مکان سه هزار متر مربعی که شهرداری برای این منظور در نظر گرفته است FUZED نام دارد و نزدیک ایستگاه پلیس احداث شده و در آن بازی‌های الکترونیکی در کنار فعالیت‌های بدنی گنجانده شده است. این مکان در واقع جوانان را تشویق می‌کند تا جامعه‌ای را تشکیل دهند که برای لحظاتی هم که شده از مرزهای مجازی به واقعیت بازگردند.

ابتکار شهرداری هلسینگبورگ در ترویج ورزش بین جوانان "گیمر"

بازی‌های مجازی یک پارادوکس ذاتی دارد؛ بازیکن‌ها ممکن است به طور منظم به صورت آنلاین با هم ارتباط برقرار کنند، اما در زندگی واقعی به ندرت همدیگر ملاقات می‌کنند؛ همین امر می‌تواند احساس انزوا و بیگانگی را در درازمدت تقویت کند. ناگفته نماند که این جوانان به ندرت دست به حرکت، کشش و انجام برخی ورزش‌ها می‌زنند.

گیمرها در محل جدیدی که شهرداری تدارک دیده است می‌توانند بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند اما نکته اینجاست که سه ساعت اول رایگان است و سپس با گزینه ورزش روبرو می‌شوند که می‌توانند در زمین‌هایی که برایشان فراهم شده است بازی بسکتبال یا فوتبال انجام دهند. فاصله از صفحه کلید بازی تا زمین‌های ورزشی بسیار کوتاه در نظر گرفته شده است تا انگیزه بیشتری برای ورزش وجود داشته باشد.

مدیر FUZED در این رابطه گفت: "هرکس می‌تواند در این برنامه شرکت کند. اینجا هدف، سرگرم شدن بدون عنصر رقابت است. ما معتقدیم که ارائه حرکات ورزشی به شیوه‌ای جدید سودمند است. امیدواریم که موانع را در این رابطه برطرف کنیم."

این مرکز، خدمات مربی سلامت و فروش غذاهای سالم مانند سالاد را نیز ارائه می‌دهد. رژیم غذایی ترجیحی گیمرها شامل نوشیدنی‌های انرژی‌زا و شیرینی‌جات در این مکان ممنوع است و غذاهای ناسالم ارائه نمی‌شود.

ابتکار شهرداری هلسینگبورگ در ترویج ورزش بین جوانان "گیمر"

کد خبر 621693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.