برای اولین‌بار یک داور زن آفریقایی در جام‌جهانی مردان قضاوت کرد+عکس

پس از استفانی فراپارت، سلیما موکانسانگا نیز به‌عنوان داور چهارم در جام‌جهانی مردان قضاوت کرد تا علاوه‌بر تبدیل‌شدن به دومین داور زن تاریخ این رقابت‌ها، نخستین داور زن آفریقایی جام‌جهانی مردان نیز لقب بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته _سه‌شنبه یکم آذرماه_ تیم‌های ملی فرانسه و استرالیا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره در گروه چهارم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر یکدیگر قرار گرفتند و در پایان فرانسه با نتیجه ۴ بر یک از سد استرالیا گذشت.

سلیما موکانسانگا از رواندا داور چهارم این دیدار بود و بدین ترتیب به اولین داور زن آفریقایی تبدیل شد که به‌عنوان داور یک بازی جام‌جهانی فوتبال را قضاوت می‌کند. او همچنین در بازی‌های المپیک، کونکاکاف، جام‌جهانی زنان فیفا، جام ملت‌های زنان آفریقا و لیگ‌قهرمانان زنان CAF قضاوت کرده است.

برای اولین‌بار یک داور زن آفریقایی در جام‌جهانی مردان قضاوت کرد+عکس

پیش از موکانسانگا، استفانی فراپارت به‌عنوان داور چهارم در دیدار روز گذشته مکزیک و لهستان حضور پیدا کرده و به نخستین داور زن در تاریخ فوتبال تبدیل شده بود که یک بازی جام‌جهانی مردان را قضاوت می‌کند. بنابراین موکانسانگا دومین داور زن تاریخ لقب گرفت که در جام‌جهانی مردان جزو کوبل‌داوری قرار می‌گیرد.

استفانی فراپارت در کنار سلیما موکانسانیا و یوشیمی یاماشیتا تنها داوران زنی هستند که برای قضاوت بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر حضور دارند و تا امروز دو نفر از این سه نفر در جام‌جهانی مردان توسط کمیته داوران فیفا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کد خبر 621667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.