برداشت ۴۰۰ میلیون ریالی از حساب با ارسال لینک جعلی استعلام یارانه

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه استعلام علت قطع شدن یارانه اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مال باخته مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها پس از ورود به آدرس اینترنتی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا شاکیان اظهار داشتند پس از دریافت پیامکی با عنوان "یارانه شما قطع خواهد شد" و ورود به آدرس اینترنتی معرفی شده، برنامه‌ای با عنوان نرم افزار استعلام یارانه را دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال از کاربران درخواست و پس از آن کل موجودی حساب آن‌ها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد، درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده‌اند، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را به سرقت برده است و نرم افزار جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک بار مصرف کرده و با دسترسی به فهرست مخاطبان پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی اضافه کرد: با اقدامات تخصصی و هوشمندانه، کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار کردند که ضمن هماهنگی با مرجع قضائی متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شهروندان باید از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اقدام به بررسی وضعیت دریافت یارانه یا ثبت اعتراض نسبت به دریافت نکردن یارانه کرده و از ورود به آدرس‌های اینترنت ارسالی از طریق پیامک‌های جعلی و ثبت اطلاعات هویتی و مالی خود در سایت‌های متفرقه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.

کد خبر 621648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.