فضاهای عمومی بروکسل برای زنان امن‌تر می‌شود

بر اساس نظرسنجی شهر بروکسل، ۸۶ درصد از زنان این شهر آزار جنسی و ۱۷ درصد دیگر نیز مزاحمت با تعقیب را تجربه کرده‌اند. مقامات این شهر با راه‌اندازی کمپینی محافظتی، قصد دارند فضاهای عمومی را برای زنان امن‌تر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بروکسل کمپین حمایتی جدیدی را برای کمک به رسیدگی به مشکلات آزار جنسی و خشونت در فضاهای عمومی راه اندازی کردند. این کمپین می‌خواهد بر آموزش عموم مردم تمرکز کند که اگر شاهد عمل آزار و خشونت بودند، چه کاری انجام دهند و به این ترتیب نظاره‌گر منفعل نباشند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که آزار و اذیت‌ها شامل سوت زدن و اظهارات پرخاشگرانه جنسی است، در حالی که در حدود یک‌سوم موارد نیز خشونت‌ها شامل موارد لمسی است.

علاوه بر این، مطالعه مشابهی که توسط بروکسل در میان ۴۲۶ زن انجام شد، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان حداقل یک نوع خشونت را از طرف شریک زندگی خود تجربه کرده‌اند؛ ۸۶ درصد زنان آزار جنسی و ۱۷ درصد مزاحمت با تعقیب را گزارش داده‌اند.

در سال ۲۰۱۴ بروکسل قانونی را وضع کرد که آزارگر جنسی در اماکن عمومی را با حبس متجاوز از یک ماه تا یک سال یا جریمه بین ۵۰۰ تا هزار یورو مجازات می‌کرد.

ایده اصلی پشت این کمپین، ایجاد شبکه‌ای از مردم است که با هوشیاری در برابر خشونت جنسی و آزار در ملأ عام مقابله می‌کنند. افرادی که به کمپین حمایتی بروکسل می‌پیندند به نوعی حلقه مراقبتی را برای شهروندان خانم ایجاد می‌کنند.

این کمپین پنج توصیه به مردم در مورد نحوه تعامل ایمن با یک موقعیت دشوار ارائه می‌دهد که به عنوان قانون پنج‌بعدی نیز شناخته می‌شود و شامل موارد زیر است:

ایجاد حواس‌پرتی: به عنوان شاهد، افراد می‌توانند با تظاهر به شناخت قربانی، ایجاد سر و صدا، پرسیدن زمان یا خواندن آواز شرایط را برای متجاوز سخت کنند.

سند فیلمبرداری از آزار: فیلم می‌تواند به عنوان مدرک در دادگاه مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار، مجرم باید به روشی قابل تشخیص فیلم‌برداری شود؛ نکته مهم اینجاست که این قبیل فیلم‌ها نباید در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود.

اخطار مستقیم: مردم همچنین می‌توانند با خطاب قرار دادن متجاوز با صدای بلند و درخواست از او برای توقف مزاحمت با لحن دستوری، مهاجم را مورد سرزنش قرار دهند یا او را وادار به فرار کنند.

مأمور: این برای زمانی است که یک شاهد از افراد مسئول نظم عمومی کمک می‌خواهد و ممکن است شامل همه ساکنان از پلیس گرفته تا راننده اتوبوس و مغازه‌دار باشد.

گفت‌وگو: پس از اینکه مردم شاهد یک عمل متجاوزانه بودند و مرتکب‌کننده خطا دیگر حضور نداشت، مهم است که به قربانی اطمینان داده شود که اکنون شرایط مطلوب است و باید منتظر رسیدن مقامات مربوطه بود.

فضاهای عمومی بروکسل برای زنان امن‌تر می‌شود

کد خبر 621617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.