توضیح سخنگوی دولت درباره دلیل استعفای رستم قاسمی

سخنگوی دولت گفت: باتوجه به استعفای رستم قاسمی، افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه در جلسه امروز هیئت دولت حضور داشت.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ هیئت دولت با تبریک هفته بسیج به مردم و بسیجیان، اظهار کرد: بسیجیان همیشه پرچمدار حمایت از حقوق مردم بوده‌اند و مطالبه‌گر تحقق عدالت هستند و هر جا مشکلاتی در کشور به وجود آمد، بن‌بست‌شکن بودند. بسیجیان در دوران شیوع کرونا در حوزه‌های مختلف پیشتاز کمک به مردم بوده‌اند.

سخنگوی دولت با اشاره به استعفای وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در جلسه امروز هیئت دولت با توجه استعفای اخیر قاسمی به دلیل تشدید بیماری، افندی‌زاده به عنوان سرپرست وزارتخانه حضور داشت. از زحمات یک‌ساله قاسمی تشکر می‌کنیم. آرزوی موفقیت برای دوره سرپرستی افندی‌زاده داریم.

وی افزود: رئیس‌جمهور و اعضای دولت از زحمات قاسمی تقدیر کردند و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای ایشان داشتند. مجلس در تعطیلات هفتگی خود به سر می‌برد و به محض آغاز فعالیتش در هفته آتی، وزیر پیشنهادی وزارت راه از سوی دولت به مجلس معرفی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در جلسه امروز دولت مصوبات متعددی مطرح شد؛ دولت تصویب کرد که برای تصدی مدیریت عامل یا عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که دولت در آن جایگاه مدیریتی دارد، یک دستورالعمل احراز صلاحیت‌ها به تصویب برسد تا نوعی شایسته‌سالاری در حوزه احراز صلاحیت وجود داشته باشد و هم سختگیری‌هایی که مانع از جوان‌گرایی و نخبه‌گرایی می‌شود از بین برود. در این دستورالعمل به طور خاص برای نخبگان تمایز و اولویت در نظر گرفته شد تا هرچه بیشتر از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت برای اجرای قانون غیریارانه‌ای شدن تعرفه پرمصرف‌ها چیست؟، گفت: یکی از احکام تکلیفی که در قانون بودجه قید شده است، پلکانی شدن تعرفه پرمصرف‌ها در قبوض مصرفیشان است. پیش از این هم اشاره کردم نگاه دولت به این قضیه با تأمل است، زیرا درست است که میزانی صرفه‌جویی به همراه دارد اما وقتی یارانه پرمصرف‌ها حذف شود، از سوی دیگر باید هزینه قبوض افزایش پیدا کند. این مسئله به طور مستمر در رفت و برگشت و بررسی است اما چون تکلیف است دولت باید تدبیری داشته باشد. نگاه دولت این است که نسبت به تعرفه حتی‌الامکان تغییری صورت نگیرد به ویژه برای کسانی که طبق الگوی مصرف، مصرفشان را انجام می‌دهند.

کد خبر 621605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.