۱۱۹ ساختمان ناایمن در پایتخت

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۱۹ ساختمان‌های ناایمن در پایتخت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در جریان سی و سومین جلسه کمیته ایمنی تحت عنوان شهر ایمن، به منظور بررسی ساختمان‌های ناایمن منطقه ۲۱ با حضور در ستاد مدیریت بحران این منطقه اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن شهر تهران از ۱۲۹ ساختمان به ۱۱۹ ساختمان رسیده و قرار است با برگزاری منطقه‌ای جلسات کمیته مدیریتی بحران، سرعت ایمن‌سازی ساختمان‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۱ رتبه هفدهم را از نظر رفع خطر دارد، ادامه داد: روند ایمن سازی این منطقه به کندی پیش می‌رود که شهردار منطقه باید در این خصوص تدبیری بیندیشد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۲۱ تهران، شش ساختمان ناایمن و بحرانی، ۲۷۷ ساختمان پرخطر و ۵۵۴ ساختمان میان خطر وجود دارد، تاکید کرد: بیشتر ساختمان‌های بحرانی این منطقه مربوط به سازمان‌ها و نهادها است.

وی افزود: هلدینگ خودکفایی آزادگان، شرکت صنایع نساجی هلال ایران، سازمان اموال تملیکی، انبارهای حدادی، کارخانه ارج ساختمان‌های بحرانی هستند که به زودی ایمن‌سازی انجام و اخبار خوبی به شهروندان می‌رسد.

بابایی گفت: هدف کمیته ایمنی تعطیلی کسب و کار شهروندان نیست بلکه افزایش ایمنی و به صفر رساندن حوادث است که باید با همکاری آتش نشانی و شهرداری‌های مناطق انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از ساختمان‌های ناایمن این منطقه به کارشناسان آتش نشانی اجازه ورود و بررسی وضعیت را نمی‌دهند، یادآور شد: از نهادهای مختلف درخواست می‌کنم تا جهت افزایش ایمنی و کاهش بحران در شهر تهران، با کارشناسان آتش نشانی همکاری کنند.

کد خبر 621601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.