حق آلایندگی بندرعباس پرداخت شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خطاب به مسئولان استان هرمزگان، گفت: اگر نمی‌توانید مشکل اشتغال را رفع کنید، حداقل حق آلایندگی استان را بپردازید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در شصت‌ویکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج پاسداشت تلاش‌های بی‌وقفه مردان و زنان بی‌ادعایی است که در نهایت اخلاص و تواضع در راستای پیروی از ولی فقیه زمان خود، با عزمی استوار و اراده‌ای آهنین در حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌منظور خدمت به هموطنان همواره آماده جانفشانی هستند.

وی تصریح کرد: طبق قانون اساسی وظایف و اختیاراتی برای شوراهای اسلامی شهر در نظر گرفته شده که باید مورد توجه قرار گیرد، البته اصلاح لایحه قانون شوراها قرار است به زودی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: موضوع مطرح شده در جلسه شورای عالی استان‌ها که مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت مربوط به بحث پرداخت عوارض آلایندگی‌ها به شهر بندرعباس بود، زیرا حق و حقوق شهرداری بندرعباس به موقع پرداخت نشده است و این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود.

وی گفت: طبق اعلام وزیر اقتصاد باید بیش از پنج هزار میلیارد تومان به عنوان عوارض آلایندگی از صنایع مستقر در استان خوزستان دریافت و به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود، لذا این خواسته شهروندان است که رئیس جمهور نگاه مثبتی به این موضوع داشته باشد.

جراره با اشاره به اینکه شهروندان بندرعباس از صنایعی که در غرب استان هرمزگان مستقر هستند گلایه‌مند هستند، افزود: اگر صنایع نمی‌توانند مشکل اشتغال شهروندان را رفع کنند، حداقل حق و حقوق آنها را طبق قانون مشخص شده، پرداخت کنند تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم استان ارائه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: موضوع بعدی الزام دستگاه‌های حاکمیتی و مؤثر دانستن شورای اسلامی شهر در خصوص تخصیص این اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر مدیریت واحد شهری است که همکاری استانداران هر استان با اعضای شورای ششم بر اساس قانون می‌تواند کارساز باشد، گفت: یکی از مشکلات شهرداری‌ها این است که پروژه‌هایی را اجرا می‌کنند و سپس سایر دستگاه‌ها اقدامات خود از جمله حفاری را انجام می‌دهند که این ناهماهنگی بین دستگاه‌ها باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود.

سازمان‌های شهرداری به جای درآمدزایی به دنبال عملکردهای پیش پا افتاده هستند

احمد کناری‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: باید گزارش ارزیابی عملکرد سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مجموعه شهرداری تعطیل شده است و هیچ درآمدزایی ندارد، تصریح کرد: تقاضا دارم بنای ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری مشخص شود و آن‌ها برنامه‌های شاخص را ارائه کنند، نه اینکه تعمیرات سطل زباله را به عنوان عملکرد اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: سازمان‌های شهرداری به جای درآمدزایی به دنبال عملکردهای پیش پا افتاده هستند و اگر ارزیابی‌ها به تنبیه و تشویق ختم نشود، هیچ فایده‌ای ندارد و برای مدیران انگیزه‌ای برای خدمت بهتر ایجاد نمی‌کند.

در ۶ ماهه اول سال درآمدزایی و ارزش افزوده کمتری مواجه هستیم

علی حیدری‌سیرمندی، سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس گفت: تبصره ۲۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به ارزش افزوده است که براساس آن بحث صورت مقایسه درآمد هزینه با جزئیات اعلام می‌شود.

وی افزود: اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه دستورالعمل جدید ارزش افزوده که سیزدهم دی‌ماه سال قبل اجرا شد، سهم ارزش افزوده شهرداری‌ها با تأخیر واریز می‌شد که از طریق استانداری و امور مالیاتی پیگیری شد و طبق روال گذشته حداکثر تا پانزدهم هر ماه سهم ارزش افزوده را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند.

کد خبر 621580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.