منبع اصلی تأمین اعتبار در بقاع متبرکه کمک‌های مردمی و خیران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: منبع اصلی تأمین اعتبار در بقاع متبرکه کمک‌های مردمی و خیران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز _‌چهارشنبه دوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امامزاده سید محمد (ع) به عنوان تنها نقطه زیارتی و سیاحتی در ناحیه غرب شهرکرد به شمار می‌رود، اظهار کرد: ترکیب جدید اعضای هیئت امنا امامزاده از میان افراد فعال و جهادی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی امامزاده منابع مالی است و هیچ‌گونه اعتبار دولتی برای بقاع متبرکه وجود ندارد، افزود: منبع اصلی تأمین اعتبار در بقاع متبرکه کمک‌های مردمی و خیران است، اما با این حال در سال ۹۷ با هماهنگی‌های انجام گرفته جهت خریداری میلگرد مبلغ پنج میلیارد ریال برای این بقعه متبرکه در نظر گرفته و میلگردها خریداری شد.

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث ساختمان این بقعه درخواست شد که امیدواریم این مبلغ توسط مسئولان امر اختصاص داده شود تا مشکل عمرانی این بقعه تا حد زیادی مرتفع شود.

وی اجرایی نشدن امینانه وقف در موقوفه گهرباران چالشتر را یک معضل اصلی در حوزه موقوفات ناحیه غرب شهرکرد دانست و گفت: این موقوفه به مساحت ۶۰ هکتار توسط یک خیر با نیت کمک به درمان بیماران چالشتر وقف شد که به دلیل تمکین نکزدن مستأجران نزدیک به چهار سال است که هیچ مبلغی به عنوان اجاره دریافت نشده است.

حجت‌الاسلام امیری افزود: جهت احیای حق این موقوفه موضوع به مراجع قضائی ارسال شده است که در حال حاضر شاهد طی شدن روند قضائی به نفع موقوفه هستیم.

کد خبر 621552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.