ساماندهی محل دفن زباله در سامان نیازمند تامین اعتبار

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تامین اعتبار جهت ساماندهی محل دفن زباله توسط مسئولان انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز_ چهارشنبه دوم آذرماه_ در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به نبود زیرساخت‌های مجتمع ادارات شهر سامان، اظهار کرد: طرح مجتمع ادارات از چندین سال پیش مصوب شده است و سامان نیز از سال ۹۱ شهرستان شده است، اما بسیاری از ادارات در ساختمان‌های شخصی و اجاره‌ای مستقر هستند و وضعیت نامطلوبی از جهت ساختمان اداری دارند.

وی افزود: صادرنشدن سند واگذاری مجتمع فناوران شهر سامان به نام شهرداری با توجه به اینکه عملیات جدول‌کشی و اجرای شبکه برق آن سال‌ها پیش انجام شده، باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای صنایع کوچک، کارگاه‌ها و شهروندان شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ساماندهی و تکمیل مسیل هدایت سیل که از داخل شهر سامان عبور می‌کند نیازمند اعتبار است.

وی با بیان اینکه مشکل صدور سند به نام دولت، در اراضی روستایی مانند شوراب صغیر این است که با وجود بیش از ۴۰ سال سابقه ساخت و سکونت، مردم باید بار دیگر از بنیاد مسکن زمین را خریداری کنند، ادامه داد: تأمین اعتبار جهت ساماندهی محل دفن زباله توسط مسئولان باید صورت پذیرد و حریم جاده‌ها در قسمت‌هایی که از داخل روستاها عبور می‌کنند باید کاهش یابد، چراکه با حریم فعلی و رعایت حریم کمی و کیفی رودخانه زاینده رود بسیاری از روستاها در داخل این دو حریم قرار می‌گیرند و اصلاً روستایی باقی نمی‌ماند.

چهلگردی، خواستار پیگیری مشکل حریم کمی و کیفی رودخانه زاینده‌رود شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه برداشت آب شرب روستاها در غالب سه مجتمع و تصفیه‌خانه انجام می‌گیرد این امر در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد، چراکه عملاً حریم کمی و کیفی دیگر مفهومی ندارد و فقط باعث توقف بازنگری طرح‌های هادی روستاها شده است.

کد خبر 621538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.