دشمن چاره‌ای جز راهبری اغتشاشات نداشت/ اهمال دانشگاه‌ها در آموزش «رشد اجتماعی»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: تسلط بر خاورمیانه و ایران لازمه تسلط بر جهان است. برای آمریکا و انگلیس اینکه ایران مستقل عمل کرده و به رغم تحریم‌ها و جنگ‌ها سرپاست امری غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد جهانبین امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در نشست جهاد تبیین که به همت دفتر بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: دو روایت درخصوص رخدادهای اخیر ایران وجود دارد که یکی از آن‌ها قصد دارد نشان دهد جامعه ایران به بن‌بست رسیده و در آستانه انقلابی ناشی از تراکم اعتراضات قرار گرفته و این پایان کار است، اما باید توجه داشت، ممکن است این اغتشاشات در ضعف‌های کشور ریشه داشته باشد ولی نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است همچنین تلاش دشمنان برای جلوگیری از اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال ۲۰۰۵ سردبیر بخش اروپایی نشریه نیچر مقاله‌ای به نام «رژه بلند ایرانیان» نوشته است؛ این نشریه یکی از مهم‌ترین نشریات علمی جهان است. در این مقاله بیان شده ایرانیان با شناختی که از سابقه تاریخی و مرجعیت علمی خود در تاریخ اسلام دارند در حال تلاش برای برگرداندن این مرجعیت علمی هستند. در ادامه گفته شده که با تحریم و اغتشاشات سیاسی باید از این اقدام جلوگیری شود. تحریم‌ها علی رغم آسیب‌ها نتوانست ایران فلج کند و از سال ۹۷ تاکنون ایران رکورد فروش نفت را ارتقا داده است. حتی در ابتدای دهه ۹۰ با تشدید تحریم‌ها، رویترز در مقاله‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه درآمد حاصل از نفت بخش اصلی اقتصاد ایران نیست تحریم‌ها چندان نمی‌تواند کارساز باشد.

تسلط بر خاورمیانه و ایران لازمه تسلط بر جهان

معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه دشمنان با مواجهه با اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه چاره‌ای جز فعال کردن و راهبری اغتشاشات نداشتند، گفت: زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید سه کشور پیروز در تهران جلسه برگزاری کردند در حالی که ایران در این جنگ اعلام بی طرفی کرد. این موضوع نشان می‌دهد که تسلط بر خاورمیانه و ایران لازمه تسلط بر جهان است. برای آمریکا و انگلیس اینکه ایران مستقل عمل کرده و به رغم تحریم‌ها و جنگ‌ها سرپاست امری غیرقابل قبول است.

جهانبین اضافه کرد: در تاریخ رسانه بی سابقه است که یک رسانه ۶۰ روز همه برنامه‌های عادی خود را به مسائل یک کشور معطوف کند و امروز رسانه‌هایی همچون ایران اینترنشنال فقط برای ایجاد جنگ روانی در ایران ایجاد شده است. اینکه امروز در یک جنگ ترکیبی تلاش می‌کنند ایران را به زانو درآورند نشان‌دهنده قدرت فزاینده ایران است. متأسفانه نتوانستیم اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی را به بخشی از جامعه نشان دهیم. در بسیاری از مسائل همچون سوریه، لبنان و عراق ایران نقش مؤثری داشته و اجازه نداده دشمنان به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه چهار عامل اصلی در این اغتشاشات نقش دارد، گفت: مهندسی خارجی در این اغتشاشات را نمی‌توان نادیده گرفت که از جمله عوامل اصلی ناآرامی‌های ایران است. ۳۷ کشور درخصوص موضوع خانم مهساامینی موضع‌گیری کردند این درحالی است که در موارد مشابه شاهد چنین موضع گیری‌هایی نبودیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: باوجود کاستی‌های تعلیم و تربیت که فقط تربیت تخصصی دانشجویان مورد توجه گرفته است نیز از جمله عوامل مؤثر بر این ناآرامی‌هاست. در دانشگاه‌های کشور موضوع رشد اجتماعی نادیده گرفته شده است. دانشگاه و مدرسه دو نهادی است که همه جوانان در آن حضور یافته و ضعف‌های تخصصی تربیتی منجر به بروز چنین رفتارهایی از جوانان شده است.

دشمنان تلاش می‌کنند کنش را به گزاره تبدیل کنند

جهانبین اضافه کرد: همچنین شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها منجر به تشدید ضعف در تربیت جوانان شد. چهارمین عامل این اغتشاشات نیز مباحث اندیشه است. دشمنان تلاش می‌کنند کنش را به گزاره تبدیل کنند. تاکید افراطی بر جنسیت و فردیت از جمله گزاره‌هایی است که اکنون تلاش می‌شود به عنوان فرهنگ به جوانان ما القا شود.

وی تصریح کرد: راهکار مقابله با این مسائل تلاش بر کاهش فاصله‌هاست به نحوی که تعلیم و تربیت به عنوان یک رسالت اصلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها احیا شود. در این جنگ ترکیبی، محوریت این است که جامعه به این نتیجه برسد که به بن بست رسیده و امیدی برای احیا نیست؛ هدف این جنگ تضعیف امید است بنابراین باید امید را در جامعه تقویت کنیم به نحوی که ضعف‌ها درست تحلیل شده و داشته‌های خود را نیز ببینیم.

لزوم حمایت از بازیکنان تیم ملی فوتبال

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: دوگانگی‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند روشی برای از بین بردن تمرکز بر اولویت‌هاست. اینکه بازیکنان تیم ملی فوتبال سرود جمهوری اسلامی ایران را نمی‌خوانند یک موضوع حاشیه‌ای است. این بازیکنان پیش از این نیز در بسیاری از اوقات سرود جمهوری اسلامی را نمی‌خواندند. اکنون فقط باید توجه کنیم که این بازیکنان برای ایران بازی می‌کنند و باید از آن‌ها حمایت کنیم.

جهانبین با تاکید بر اینکه اعلای کلمه ملت در گرو اعلای کلمه اسلام است، تصریح کرد: این موضوعات باید به دقت تبیین شده و نباید در مقابل هجمه‌ها منفعل باشیم. وظیفه ما این است که از خون شهدا پاسداری کرده و تلاش کنیم ضعف‌ها مرتفع شده و نقاط قوت بیشتر دیده شود.

کد خبر 621537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.