اجازه نمی‌دهیم مرکز همایش‌های بین‌المللی دچار مهجوریت شود/تصمیم‌گیری برای نحوه بهره‌برداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان را نباید فقط یک پروژه مربوط به شهرداری دانست، چراکه حداقل در سال‌های نخست انتظار منفعت و درآمد مالی از این مکان نداریم، اما از سوی دیگر نیز نباید اجازه داد این پروژه شایسته دچار مهجوریت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی، امروز _چهارشنبه دوم آذرماه_ در بازدید معاونان استاندار اصفهان و نمایندگان اتاق بازرگانی از روند پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در رابطه با پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود، سیاست‌گذاری در خصوص نحوه بهره‌برداری از این پروژه است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی یک پروژه با استاندارهای بین‌المللی است و در جهت رفع نیاز کشور در این بخش طراحی و احداث شده است، گفت: در این عرصه اتفاق نظر وجود دارد که بر این اساس در نشست امروز در خصوص سیاست‌گذاری و اقداماتی که باید در زمان آینده برای بهره‌برداری نهایی پروژه انجام شود، بحث و تبادل نظر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان در سال ۹۰، برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهد به میزبانی ایران بود که متولی تأمین مکان مناسب و درخور آن، وزارت مسکن و شهرسازی قرار گرفت، در این راستا پس از رایزنی‌ها و با موافقت دولت، مکان ساخت سالن اجلاس در اصفهان انتخاب شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت این پروژه می‌گذرد و باید هرچه سریع‌تر پیرامون تکمیل و نحوه بهره‌برداری آن تصمیم‌گیری شود، خاطرنشان کرد: آینده مطلوب این پروژه مطابق با اهداف از تأمین مسائل مالی آن مهم‌تر است، بر این اساس تصمیم‌گیری پیرامون نحوه بهره‌برداری این پروژه از مهمترین مباحث برای ادامه مسیر است.

نورصالحی با اشاره به تعبیر معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در بی‌بدیل خواندن سازه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان در جهان اظهار کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان را نباید به عنوان سالن همایش شهرداری یا فقط یک پروژه مربوط به شهرداری دانست، چراکه حداقل در سال‌های نخست انتظار منفعت و درآمد مالی از این مکان نداریم، اما از سوی دیگر نیز نباید اجازه داد این پروژه شایسته دچار مهجوریت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باید تدبیری دقیق برای برندینگ این پروژه در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشیم، البته کلید باز شدن این قفل در دست کارگزاران دولت است.

کد خبر 621530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.