لوئیز انریکه: باید به هدفمان ایمان داشته باشیم/ به‌عنوان یک رهبر برای تیم تصمیم می‌گیرم

سرمربی تیم‌ملی اسپانیا گفت: می‌خواهیم تاجایی‌که ممکن است در قطر بمانیم. باید به کاری‌که انجام می‌دهید ایمان داشته باشید؛ هر ۳۲ تیم واقعاً می‌توانند برنده جام‌جهانی شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لوئیز انریکه در کنفرانس‌خبری پیش از دیدار تیم ملی اسپانیا مقابل کاستاریکا در گام نخست جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: من رهبر تیم هستم و باید تصمیم بگیرم چه کسی بیاید، چه کسی بازی کند و چه زمانی تمرین کنیم، این‌ها منطقی است. مربی یک رهبر است که باید بازیکنانش را توانمند کند و هنگام بازی در زمین به آن‌ها تاکتیک بدهد.

وی افزود: خوشحالم که برای اولین‌بار به‌عنوان مربی حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کنم، همان‌طور که خوش‌شانس بودم به‌عنوان بازیکن نیز از بازی در جام‌جهانی لذت بردم؛ بسیار آرام هستم و می‌خواهم از این شادی لذت ببرم.

سرمربی تیم‌ملی اسپانیا با بیان اینکه تیمش در تمام بازی‌ها برای قهرمانی جاه‌طلب نشان خواهد داد تصریح کرد: ما سقفی را مشخص نکرده‌ایم اما هدف‌مان مانند همه تیم‌ها رسیدن به فینال است؛ می‌خواهیم تا جایی که ممکن است در قطر بمانیم. شما باید به کاری‌که انجام می‌دهید ایمان داشته باشید؛ هر ۳۲ تیم واقعاً می‌توانند برنده جام‌جهانی شوند.

لوئیز انریکه خاطرنشان کرد: هر روز تمرین می‌کنیم تا برای بازی‌ها آماده شویم. زمان زیادی برای جمع‌آوری انرژی نداشتیم اما به اندازه کافی استراحت کردیم. بازیکنان را از نظر فیزیکی و تاکتیکی انتخاب خواهم کرد؛ هر کدام‌شان را که در سطح بالایی برای رقابت دیدم به تیم ملی دعوت کردم. جلسات تمرینی تماشایی است و آن‌ها می‌دانند که با تمرین و تلاش جایگاه خود را در ترکیب اصلی به‌دست خواهند آورد. در بازی‌هایمان به‌خاطر تمرینات سخت شرایط راحت‌تری خواهیم داشت؛ مقابل کاستاریکا براساس انتظارات یازده بازیکن اصلی را پس از مشورت با همکارانم انتخاب خواهیم کرد.

وی در رابطه با کاستاریکا حریف نخست لاروخا در جام‌جهانی گفت: برای کاستاریکا احترام زیادی قائلم. بازی بسیار سختی پیش‌رویمان خواهد بود، کاستاریکا می‌تواند خیلی‌خوب با حریفان رقابت کند، فوتبال این کشور ریشه دارد و ما بازیکنان‌شان‌ها را می‌شناسیم؛ بازیکنانی مانند کیلور ناواس، دوارته یا کمپبل در اسپانیا بازی کرده‌اند می‌دانند چگونه در جام‌جهانی شرکت کنند و به‌همین دلیل کارمان را سخت خواهند کرد.

سرمربی تیم‌ملی اسپانیا در رابطه با جایگزین‌کردن مدافع‌چپ جدید به‌جای خوزه گایا مصدوم عنوان کرد: من این کار را با کسی غیر از مدافعان‌کناری انجام نمی‌دهم، زیرا این تنها پستی است که نمی‌توانم منتظر کسی باشم، زیرا هیچ‌کس در پست‌های دیگر حتی وینگر نمی‌تواند با کاری که یک مدافع‌چپ انجام می‌دهد و دفاع می‌کند، سازگار شود. عمق حملات، که نمای دفاعی و تهاجمی دارد. گایا با بدشانسی مواجه شد، اگر در خط‌میانی بازی می‌کرد به اینجا احضار می‌شد و تا آخرین بازی منتظرش می‌ماندم.

لوئیز انریکه در پایان گفت: من آن را در روحم احساس می‌کنم زیرا خوزه یک پدیده است، او را فوق‌العاده دوست دارم و از او بسیار قدردانی می‌کنم، اما باید آنچه را که یک سرمربی به‌عنوان تصمیم‌گیرنده اول تیم انجام می‌دهد را بر احساساتم ترجیح دهم. پاره‌شدن مچ پایش به‌اندازه یک‌سانتی‌متر یک بدشانسی است و من خیلی متأسفم، قوانین جهان حاکم و مصدومیت جزئی از فوتبال است. او اکنون به همه‌چیز نگاه منفی دارد اما در آینده می‌تواند به دستاوردهای مثبت و خوبی برسد.

کد خبر 621487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.