سوئیس-کامرون/شیرها به‌دنبال شکستن صلیب سرخ

تیم ملی سوئیس و کامرون دیدار حساسی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های سوئیس و کامرون در ورزشگاه الجنوب به مصاف یکدیگر می‌روند.

روز نخست گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های سوئیس و کامرون

سه‌شنبه، سوم آذرماه، ساعت ۲۲:۳۰

ورزشگاه: الجنوب (الوکره)

داور: فاکوندو تیو (آرژانتین)

آخرین رویارویی: -

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

سوئیس:

غنا ۲-۰ سوئیس (دوستانه)

سوئیس ۲-۱ چک (لیگ ملت‌های اروپا)

اسپانیا ۱-۲ سوئیس (لیگ ملت‌های اروپا)

سوئیس ۱-۰ پرتغال (لیگ ملت‌های اروپا)

سوئیس ۰-۱ اسپانیا (لیگ ملت‌های اروپا)

کامرون:

کامرون ۱-۱ پاناما (دوستانه)

کامرون ۱-۱ جامائیکا (دوستانه)

کره جنوبی ۱-۰ کامرون (دوستانه)

کامرون ۰-۲ ازبکستان (دوستانه)

بوروندی ۰-۱ کامرون (مقدماتی جام ملت‌های آفریقا)

پیش‌نمایش:

پس از حضور در چهار تورنمنت بین‌المللی متوالی، مدتی طول می‌کشد تا به دیدن سوئیس بدون ولادمیر پتکوویچ در زمین بازی عادت کنیم. مورات یاکین، سرمربی سابق شافهاوزن، هدایت تیم ملی سوئیس را در رقابت‌های جام جهانی به عهده گرفته است. از زمان روی کار آمدن این مربی در آگوست ۲۰۲۱، این تیم بازی‌های موفقیت‌آمیزی را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سپری کرد و با ۱۸ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن، شکست ناپذیر باقی ماند و بالاتر از ایتالیا در صدر گروه قرار گرفت.

تیم ملی سوئیس جایگاه خود را در سطح A لیگ ملت‌ها نیز حفظ کرد و پس از سه شکست متوالی موفق شد پرتغال، اسپانیا و جمهوری چک را شکست دهد. علی‌رغم شکست دو بر صفر مقابل غنا در آخرین بازی تدارکاتی خود، صلیب سرخ‌ها در آستانه چهارمین جام جهانی خود به گلزنی امبولو و کاپیتانی گرانیت ژاکا امیدوار هستند.

در آن سوی میدان، کامرون از زمان برگزاری جام ملت‌های آفریقا روزهای سختی را پشت سر گذاشته و تنها یکی از پنج بازی اخیر خود را با پیروزی به پایان رسانده است. این پیروزی نیز در برابر تیم ملی بوروندی که در رتبه ۱۴۱ جهان قرار دارد، حاصل شد. مردان ریگوبرت سانگ به شکلی غیرمنتظره به قطر راه یافتند، زیرا کارل توکو اکامبی قلب الجزایر را شکست تا کشورش به قطر برسد.

شیرهای آفریقا از لحاظ رنکینگ فیفا، در میان پنج تیم آخر هستند و با سوئیس ۲۸ پله اختلاف دارند. با این حال، با وجود استعدادهای خوبی همچون توکو اکامبی و اریک ماکسیم چوپوموتینگ در خط حمله که در ۱۰ بازی اخیر خود ۱۱ گل و ۳ پاس گل به ثبت رسانده‌اند، کامرون با امید زیادی پا به مسابقه خواهد گذاشت.

ترکیب احتمالی:

سوئیس: سومر، رودریگز، آکانجی، الودی، ویلدمر، ژاکا، فرولر، شقیری، ساو، وارگاس، امبولو

کامرون: اونانا، تولو، کاستلتو، انکولو، فای، توکو اکامبی، هونگلا، آنگیسا، امبئومو، ابوبکار، چوپوموتینگ

پیش‌بینی نتیجه:

سوئیس سه -- کامرون صفر

کد خبر 621462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.