از کشف جسد سوخته مرد گمشده تا مرگ زن جوان زیر تیغ جراحی بینی

کشف جسد سوخته مرد گمشده، درگیری مسلحانه در جنوب تهران، دستگیری سارقان مامورنما، زورگیری مسافرکش قلابی از ۱۸ مسافر و مرگ زن جوان زیر تیغ جراحی بینی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مجید ترازی سرپرست فرماندهی انتظامی ماسال، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کشف جسد مردی در یکی از ییلاقات این شهرستان، مأموران انتظامی به سرعت در محل حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که این مرد پس از خروج از خانه با خودرو پیکان، با ضربات سلاح سرد به قتل رسیده و جنازه نیمه سوخته‌اش در ییلاقات ماسال رها شد.

وی با بیان اینکه جسد با هماهنگی قضائی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد، افزود: در تحقیقات مأموران پلیس آگاهی مشخص شد که جسد متعلق به مردی ۶۷ ساله است که مفقود شدنش روز گذشته در بندرانزلی به پلیس گزارش شد. تحقیقات پلیس برای کشف جزئیات بیشتر این پرونده ادامه دارد.

درگیری مسلحانه در جنوب تهران

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره درگیری مسلحانه و مجروح شدن یک نفر در این خصوص، عوامل کلانتری قیام دشت با توجه به حساسیت موضوع به محل اعزام شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری ۱۷۴ قیام دشت با حضور در محل و با انجام یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ضارب را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، افزود: مأموران در بازرسی از این فرد یک قبضه سلاح جنگی کلت به همراه یک خشاب را نیز کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه متهم در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت، در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد و پس از پایان تحقیقات و تکمیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، ادامه داد: سوابق متهم نیز مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد متهم از اراذل اوباش سابقه‌دار است.

دستگیری سارقان مأمور نما

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: دو سارق مأمور نما که از اتباع کشورهای همسایه زورگیری کرده بودند، بازداشت شدند. رسیدگی به این پرونده در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت زورگیری تحت عنوان مأموران انتظامی از اتباع کشور همسایه با قمه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع تیم‌های عملیات کلانتری باقرشهر به محل اعزام شدند، افزود: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد سارقان دو تن بوده و با تهدید، افراد را به مخفیگاه خود برده و اقدام به زورگیری و سرقت از آنان کرده‌اند. در همین راستا نیز در عملیاتی ضربتی که با هماهنگی مقام قضائی انجام شد، هر دو سارق که هویتشان از سوی مأموران مورد شناسایی قرار گرفته بود، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: مأموران اقدام به بازرسی مخفیگاه سارقان کردند و در جریان آن چند قبضه سلاح سرد از نوع قمه، دو دستگاه تلفن همراه مسروقه، مقدار زیادی پول نقد، چند کارت عابربانک و یک عدد بی سیم از این افراد کشف و ضبط شد. متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

زورگیری مسافرکش قلابی از ۱۸ مسافر

سرهنگ یدالله طهماسیان، فرمانده انتظامی شهرستان قرچک اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت با شیوه زورگیری از مسافران تحت عنوان مسافرکش در شهرستان قرچک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تلاش‌های شبانه‌روزی و انجام اقدامات پلیسی و بررسی دوربین‌های شهری یک سارق را شناسایی کردند، پس از یافتن مخفیگاه وی و هماهنگی با مقام قضائی به آنجا اعزام شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، تصریح کرد: متهم در جریان بازجویی‌های انجام شده به ۱۸ فقره سرقت به عنف در پوشش مسافربر اعتراف کرد. در تحقیقات تکمیلی و بررسی در سامانه جامع پلیس آگاهی مشخص شد که متهم به دلیل همین جرم تحت پیگرد پلیس آگاهی شهرستان ری نیز قرار دارد.

مرگ زن جوان زیر تیغ جراحی بینی

عصر یکشنبه بیست‌ونهم آبان به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های تهران جانش را از دست داده و مرگ او مشکوک است. به دستور قاضی، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که زن جوان پنج روز قبل به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته است اما تلاش تیم پزشکی برای نجات او بی‌فایده بود و در نهایت زن جوان تسلیم مرگ شد.

ماجرا از این قرار بود که زن جوان برای انجام جراحی بینی به کلینیکی در پایتخت رفته است، اما زمانی که در اتاق عمل بود، ناگهان حالش بد شده و مسئولان کلینیک وی را به بیمارستان انتقال دادند. به گفته اعضای خانواده متوفی، مسئولان کلینیک به آنها اعلام کرده‌اند که زن جوان هنگام جراحی، ناگهان دچار سکته قلبی شده است.

هرچند پزشکان سعی کردند این زن را احیا کنند، اما او دچار مرگ مغزی شد. درنهایت پس از انتقال به بیمارستان، سطح هوشیاری‌اش پایین آمد و جانش را از دست داد. با توجه به اینکه خانواده این زن از کادر درمان بیمارستان و کلینیک شکایت کرده‌اند، پرونده به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شد.

کد خبر 621396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.