آلمان-ژاپن/تکرار نبرد جنگ جهانی در جام جهانی

تاریخ این بار آلمان و ژاپن را در خاک قطر به یکدیگر رسانده است و ژرمن‌ها امیدوارند برابر حریف آسیایی خود به سرنوشت آرژانتین دچار نشوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های آلمان و ژاپن در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به مصاف یکدیگر می‌روند.

روز نخست گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های آلمان و ژاپن

سه‌شنبه دوم آذرماه، ساعت ۱۶:۳۰

ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه (دوحه)

داور: ایوان بارتون (ال سالوادور)

آخرین رویارویی: آلمان ۲ - ژاپن ۲ (سال ۲۰۰۶، دوستانه)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

آلمان:

عمان ۰-۱ آلمان (دوستانه)

انگلیس ۳-۳ آلمان (لیگ ملت‌های اروپا)

آلمان ۰-۱ مجارستان (لیگ ملت‌های اروپا)

آلمان ۵-۲ ایتالیا (لیگ ملت‌های اروپا)

مجارستان ۱-۱ آلمان (لیگ ملت‌های اروپا)

ژاپن:

ژاپن ۱-۲ کانادا (دوستانه)

ژاپن ۰-۰ اکوادور (دوستانه)

ژاپن ۲-۰ آمریکا (دوستانه)

ژاپن ۳-۰ کره جنوبی (قهرمانی شرق آسیا)

ژاپن ۰-۰ چین (قهرمانی شرق آسیا)

پیش‌نمایش:

آلمان همیشه در هر تورنمنت فوتبالی تیمی است که باید از آن ترسید. با این حال در جام جهانی ۲۰۱۸، ژرمن‌ها دور از انتظار ظاهر شدند و پس از سوئد، مکزیک و کره جنوبی در قعر گروه خود قرار گرفتند. هر چند جام جهانی قبل برای این کشور خوب به پایان نرسید، اما با ایجاد تغییرات گسترده، آلمان مجدداً توانست فرم همیشگی خود را پیدا کند و به تیم قدرتمندی تبدیل شود. بازیکنان سالخورده دوران ۲۰۱۸ با یک تیم جوان‌تر جایگزین شدند تا آلمان به راحتی در صدر گروه مقدماتی خود قرار بگیرد و با ۹ پیروزی از ۱۰ مسابقه به جام جهانی راه یابد.

در حالی که گروه این کشور آن‌چنان سخت نبود، شاگردان فلیک موفق شدند نمایش‌های خوبی داشته باشند و با زدن ۳۶ گل، تنها ۴ گل دریافت کنند. آلمان همیشه به عنوان یک تیم دفاعی با ساختاری مستحکم شناخته می‌شود و با داشتن جوانان بااستعداد امیدوار است خیلی زود بتواند طعم قهرمانی جهان را دوباره بچشد. هانسی فلیک نیز توانایی خود را در زمان حضورش در بایرن مونیخ به نمایش گذاشت و قهرمانی بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به ارمغان آورد.

ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هفتمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند و امیدوار است بهترین نتیجه‌اش در این رقابت‌ها که رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی است را بهبود ببخشد. با این حال نماینده آسیا به خوبی می‌داند که در گروه آلمان و اسپانیا کار سختی در پیش دارد و برای صعود نمی‌تواند خوشبین باشد. تیم هاجیمه موریاسو با مصدومیت‌ها نیز دست و پنجه نرم می‌کند. بزرگترین مشکل آن‌ها ایتاکورا است که جام جهانی را از دست داده؛ با این حال ژاپن در رقابت‌های اخیر خود عملکرد خوبی داشته و ۳ برد و ۲ تساوی را در ۵ دیدار اخیرش به ثبت رسانده است تا با دید مثبت و امیدواری جام جهانی را آغاز کند.

ترکیب احتمالی:

آلمان: تراشتگن، کرر، سوله، رودیگر، راوم، کیمیش، گوندوگان، گنبری، موسیالا، سانه، هاورتز

ژاپن: اشمیت، یامانه، تومیاسو، ایتو، ناکایاما، اندو، موریتا، ایتو، کامادا، مینامینو، آسانو

پیش بینی نتیجه:

آلمان یک - ژاپن صفر

کد خبر 621385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.