ترفند فریب برای پر جلوه‌ دادن ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر قطر+عکس

با گذشت چهار دیدار از بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ورزشگاه‌ها به اندازه ظرفیتشان پر نشده است اما میزبان این رقابت‌ها با همکاری فیفا سعی در انکار این موضوع دارد تا نشان دهد استقبال خوبی از بازی‌های جام‌ جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز یکشنبه _بیست‌ونهم آبان‌ماه_ رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به طور رسمی آغاز شد و چهار ورزشگاه میزبان چهار دیدار در گروه‌های اول و دوم بودند؛ اما برخلاف آنچه که تصور می‌شد تا این لحظه خاورمیانه به‌اندازه جام‌های جهانی گذشته با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو نشده است.

این در شرایطی است که قطر هزینه‌های بسیار هنگفتی برای میزبانی از این جام‌جهانی کرده و از ۱۲ سال قبل خود را با ساخت چندین ورزشگاه و مراکز رفاهی، تفریحی و درمانی آماده کرده است تا میزبان تعداد بی‌شماری از هواداران در مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا باشد.

با این وجود طبق ادعای بسیاری از هواداران، رسانه‌ها و کارشناسان، تاکنون جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بی‌روح‌ترین جام‌جهانی تاریخ ادوار این تورنمنت بوده است. دلیل عمده این عقیده و استقبال کم تماشاگران از جام جهانی به رفتار قطر با کارگران مهاجر و نقض حقوق بشر ارتباط داده می‌شود؛ چرا که اکثر اروپایی‌ها کشته‌شدن حدود چهار هزار کارگر در راه آماده‌سازی ورزشگاه‌ها را غیرانسانی می‌دانند و از این‌رو جام جهانی را تحریم کرده‌اند.

اما مسئولان قطری با کمک فیفا سعی در پنهان کردن این اتفاق دارند و با ارقام ساختگی، ورزشگاه‌ها را پر از تماشاگر جلوه می‌دهند. در ادامه وضعیت سه بازی برگزار شده و حضور تماشاگران طبق اعلام سایت فیفا و نمایی از سکوهای ورزشگاه‌ها را مشاهده می‌کنید؛

دیدار افتتاحیه؛ قطر - اکوادور

ورزشگاه البیت (ظرفیت ۶۰,۰۰۰)

تعداد تماشاگر اعلام‌شده: ۶۷,۳۷۲ نفر

ترفند فریب برای پر جلوه‌دادن ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر قطر+عکس

دیدار ایران - انگلیس

ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه (ظرفیت ۴۰,۰۰۰)

تعداد تماشاگر اعلام‌شده: ۴۵,۳۳۴ نفر

ترفند فریب برای پر جلوه‌دادن ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر قطر+عکس

دیدار سنگال - هلند

ورزشگاه الثمامه (ظرفیت ۴۰,۰۰۰)

تعداد تماشاگر اعلام‌شده: ۴۱,۷۲۱ نفر

ترفند فریب برای پر جلوه‌دادن ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر قطر+عکس

کد خبر 621315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.