طارمی و آزمون در مسابقه محدود شدند/کی‌روش ۸ سال پیش تمام شده بود!

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: طارمی بازیکنی بود که در کشورهای اروپایی روی او حساب باز می‌کنند اما کی‌روش مقابل انگلیس دست‌وپای او را بست؛ آزمون هم گلزن خوبی است، ولی اصلاً او را بازی نداد! درواقع کی‌روش بدترین خیانت را به مهره‌های خوب کشورمان کرد.

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص عملکرد تیم کشورمان برابر انگلیس اظهار کرد: بازیکنان خیلی خوب بودند، اما وظیفه‌ای را که به عهده آن‌ها گذاشتند اشتباه بود. تمام مهره‌های ما در اروپا پا به توپ می‌شوند و برایشان هم ارزش زیادی قائل هستند، اما در تیم ملی از طرف سرمربی وظایفی به آن‌ها تحمیل شد، مثلاً در سیستم ۱_۴_۵ مهدی طارمی را تنها در نوک حمله قرار دادند، درصورتی‌که می‌توانستند سردار آزمون را هم کنار او بگذارند زیرا در اروپا گلزنی می‌کند و همه از او می‌ترسند.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران افزود: چند سال پیش می‌گفتند که تیم‌های کی‌روش نظم دفاعی دارد، اما این موضوع نمی‌تواند برای رویارویی با تیم‌هایی مانند انگلیس کارآمد باشد؛ اگر کادر فنی بخواهد با یک فوروارد و کاملاً دفاعی بازی کند قطعاً نتیجه‌ای نمی‌گیرد. اگر سخنم اشتباه است نباید بعد از خوردن چهار، پنج گل سردار آزمون را وارد زمین می‌کردند؛ اگر این بازیکن این‌قدر تأثیرگذار بوده که چهار یا پنج گل را جبران کند، چرا از اول بازی نکرد! این‌ها مشکلاتی است که از جانب سرمربی تیم کشورمان وجود دارد و من این برد را به تاج، نبی و کی‌روش تبریک عرض می‌کنم!

وی درخصوص ترکیب تیم ملی عنوان کرد: با آمدن کی‌روش به ایران، این تیم به هم ریخت. بازیکنان کشور ما اگر در اروپا خوب بازی می‌کنند به این دلیل است که وظایف درستی را به عهده آن‌ها گذاشته‌اند؛ مربی اگر در این حد آگاهی داشت که با استفاده از بازیکنان تعویضی دو گل می‌زنند، چرا از ابتدا آن‌ها را در ترکیب اصلی قرار نداد! ما از اول برای دفاع کردن وارد زمین شدیم و برای فوتبال هم دفاع کردن یک ضعف بزرگ است، شما اگر بخواهید دفاعی هم بازی کنید باید بهترین فوروارد خود مانند آزمون و طارمی را در خط حمله بگذارید تا تیم حریف از آن‌ها بترسد.

 طارمی و آزمون در مسابقه محدود شدند/ کی‌روش همان هشت سال پیش تمام شده بود!

روشن ادامه داد: طارمی غیر از گل و پنالتی عملاً بازیکن بیکار زمین محسوب می‌شد، اما این مسئله ارتباطی به او ندارد؛ کسی در کنارش نبود که به این بازیکن کمک کند، کی‌روش قبل از اینکه به ایران بیاید تمام شده بود، حالا بماند که ما به‌خاطر ندانم‌کاری فدراسیون، تاج و نبی نتوانستیم از کسانی که فوتبال را می‌فهمند کمک بگیریم تا این نتیجه سنگین رقم نخورد.

کارشناس فوتبال ایران درخصوص بازگشت کی‌روش تصریح کرد: کی‌روش از همان هشت سال پیش که به ایران آمد، دوره‌اش تمام شده بود مطمئن باشید اگر توانایی داشت منچستر او را رها نمی‌کرد زیرا این سرمربی برای منچستر کارآمد بود و مسئولان ما گول همین موضوع را خوردند. چند سال گذشته کی‌روش به عنوان مربی وارد ایران نشد، این بار هم که دوستان وی و کسانی که فوتبال را نمی‌فهمیدند تصمیم گرفتند کسی را بیاورند که می‌خواهد گل نخورد، هیچ جای دنیا با چنین سرمربی‌ای همکاری نمی‌کنند، چون می‌خواهند پیروز باشند.

وی تصریح کرد: این وضع پیش آمد تا بفهمند چه کاری کردند. ترس تیم‌های دیگر گروه ما ریخت، طارمی بازیکنی بود که در کشورهای اروپایی روی او حساب باز می‌کردند اما کی‌روش مقابل انگلیس دست و پای او را بست؛ سردار آزمون هم برای تیم خود گلزنی می‌کند ولی اصلاً او را بازی نداد! درواقع کی‌روش بدترین خیانت را به مهره‌های خوب کشورمان کرد.

روشن درخصوص حریفان ایران خاطرنشان کرد: ولز و آمریکا امیدوارتر شدند که راحت ما را ببرند، این سرمربی دیگر نمی‌تواند سبک خود را عوض کند و در بازی‌های آینده هم همین وضع است. امیدوارم ایران پیروز دوبازی بعدی باشد.

کد خبر 621275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.