۳ پاتوق شهری در محلات منطقه ۲ اصفهان احداث می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از توسعه پاتوق‌های محلی و شهری در دل محلات این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون چهار پاتوق شهری در محلات این منطقه احداث شده است و امسال نیز احداث سه پاتوق جدید در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه امروزه با توسعه روزافزون شهرها، توجه به محیط زندگی برای داشتن شهر سالم و شاد اهمیت بیشتری پیدا کرده است، اظهار کرد: در این راستا یکی از اقدامات شهرداری ایجاد پاتوق‌های شهری در محلات است که برای گریز از تنهایی و برقراری تعاملات اجتماعی در یک فضا یا مکانی در محلات احداث می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن فرهنگ اصیل و سنتی اسلامی در ساخت پاتوق‌های شهری، افزود: این نقاط محل تجمع افراد مسن و دارای تجربه و جوانان در بافت‌های محلی است که برای انتقال تجارب، بازگویی سنت‌ها و ایجاد صمیمیت بین اهالی ایجاد می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در این منطقه برای زیباسازی منظر شهری، توسعه پاتوق‌های محلی، فضاهای مکث و بوستان‌های همسایگی انجام شده است که علاوه بر تقویت هویت محلی و همبستگی اهالی منطقه، نقش مؤثری در افزایش سلامت عمومی شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه پاتوق‌های محلی ولدان، بابوکان، برزان مقابل ساختمان اداری شهرداری منطقه و جاوان از جمله مهمترین پاتوق‌های شهری منطقه دو به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: پاتوق‌های محلی ولدان، بابوکان و جاوان در دوره جدید مدیریت شهری احداث شده است.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه در احداث پاتوق‌ها به مقیاس‌های شهری، شاخصه‌های محلی، منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای یا شهری توجه می‌شود، اظهار کرد: در این راستا نظرات معتمدان، افراد تأثیرگذار و ساکنان محله و نیازهای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار احداث پاتوق‌های شهری، گفت: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای احداث پاتوق‌های شهری در چهار محله این منطقه هزینه شده است که پاتوق محلی ولدان به مساحت ۱۵۰ مترمربع با اعتبار چهار میلیارد ریال، پاتوق محلی بابوکان به مساحت ۱۳۰ مترمربع با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پاتوق محلی برزان به مساحت ۶۰ مترمربع با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پاتوق محلی جاوان به مساحت ۱۶۰ مترمربع با اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مرتب‌سازی و کف‌سازی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از احداث سه پاتوق شهری جدید در سه نقطه این منطقه خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود احداث پاتوق شهری در محله‌های آفاران، برزان و دهنو با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تا سال ۱۴۰۲ انجام شود؛ بیشتر این پاتوق‌ها، دارای مسیر پیاده‌رو مناسب‌سازی شده، سکوی نشیمن و همچنین اجرای پایه چراغ روشنایی و تلفیق فضای سبز و سخت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پاتوق شهری دهنو در دست طراحی است که پس از انجام مراحل طراحی و تکمیل، مستندات برآوردی و اعتباری اجرایی می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: از دیرباز پاتوق‌های محلی همچون بازارچه‌های محلی و محل‌های تجمع هفتگی موجب رونق اقتصادی، رونق اجتماعی، افزایش امنیت محله و در نهایت پویایی محله بوده است، بنابراین امیدواریم این پاتوق‌های محلی نیز در بازیابی هویت تمدن ایرانی و اصالت‌بخش در فرایند بازآفرینی شهری و محرومیت‌زدایی مؤثر باشد.

کد خبر 621237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.