انرژی‌های تجدیدپذیر؛ راهکار کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی اصفهان

فعال و کنش‌گر محیط‌زیست گفت: استان اصفهان با بحران آلودگی هوا و کمبود منابع‌ آبی روبه‌رو است، از این رو می‌توان پهنه‌های شرقی اصفهان را با بهره بردن از انرژی پاک به نیروگاه‌های استحصال انرژی‌های خورشیدی و بادی تبدیل کرد.

محمد درویش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بشر با بهره‌گیری از مصرف سوخت‌های فسیلی و نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، سالانه ۴۳ میلیارد تن CO۲ در فضا منتشر می‌کند، اظهار کرد: برای مبارزه با خطرات گرمایش جهان و تغییرات اقلیمی به شکل خردمندانه یکی از راه‌های کاهش انتشار این حجم از CO۲ در کره زمین، تقلیل مصرف سوخت‌های فسیلی و خروج نیروگاه‌های حرارتی از مدار تولید است.

وی با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد و می‌توانیم با بهره بردن از انرژی خورشیدی و بادی برق تولید کنیم، افزود: با بهره‌مندی از انرژی‌های نو دیگر نیازی نداریم که تا این حد وابسته به سوخت مازوت نیروگاه‌ها باشیم و می‌توانیم به عنوان کشور صادرکننده انرژی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این فعال و کنش‌گر محیط‌زیست با بیان اینکه استان اصفهان با بحران آلودگی هوا و کمبود منابع‌آبی روبه‌رو است، گفت: می‌توان پهنه‌های شرقی اصفهان را با بهره بردن از انرژی پاک به نیروگاه‌های استحصال انرژی‌های خورشیدی و بادی تبدیل کرد.

بهینه‌سازی مصرف سوخت‌های فسیلی با بهره‌مندی از انرژی خورشیدی

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کاربردی انرژی خورشیدی را افزون بر کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست دانست و افزود: هر مترمربع خاک کشور به لحاظ دریافت بیشترین حد انرژی خورشیدی در بین نقاط جهان در بالاترین رده‌ها قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از کره زمین نمی‌تواند مدعی این میزان استحصالات انرژی خورشیدی باشد، البته بخش‌هایی از کشورهای عربستان و استرالیا همانند ایران است.

درویش با اشاره به وجود پهنه‌های وسیع انرژی خورشیدی در کشور، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته، معاونت انرژی‌های نو وزارت نیرو اقدام به پهنه‌بندی گسترده استفاده از انرژی خورشیدی در ایران کرده است که از منظر انرژی‌های نو و با توجه به جانمایی‌های دقیق برای سرمایه‌گذاری می‌توان کشور را از ساخت نیروگاه‌های حرارتی و سدهای برق‌آبی بی‌نیاز کرد، این در حالی است که نیروگاه‌های حرارتی به شدت انرژی‌بر و مخرب محیط‌زیست است.

کد خبر 621233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.