معرفی تیم‌های گروه D مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

پیکارهای روز سوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه D پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه یکم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، پیکارهای روز سوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با چهار دیدار پیگیری می‌شود. در روز دوم مسابقات جام ۲۰۲۲ تیم‌های دانمارک و تونس، استرالیا و لهستان از گروه D وارد مستطیل سبز می‌شوند که تیم‌های فرانسه و استرالیا از شانس‌های اصلی صعود به مرحله بعد به حساب می‌آیند.

دانمارک-تونس ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران

در چارچوب رقابت‌های گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _سه‌شنبه اول آذرماه_ تیم‌های دانمارک و تونس در اولین بازی گروه به مصاف یکدیگر می‌روند. تونس و دانمارک در گروهی که فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شانس نخست صعود از گروه است رقابت سختی برای صعود به عنوان تیم دوم خواهند داشت و جدال رودرروی دو تیم تأثیر زیادی در معادلات تیم دوم صعود کننده از این گروه خواهد داشت.

لیست تیم ملی فوتبال تونس برای دیدار دوستانه با ایران اعلام شد (عکس) |  طرفداری

تیم ملی تونس

تیم فوتبال تونس از سال ۱۹۵۷ به‌طور رسمی فعالیتش را آغاز کرد و توسط کنفدراسیون فوتبال این کشور اداره می‌شود. تیم ملی این کشور در ۵ جام‌جهانی حضور داشته و قرار است در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم شرکت کند. این تیم در جام‌جهانی ۱۹۷۸ توانست مکزیک را شکست دهد و به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که در این تورنمنت به پیروزی می‌رسد. همچنین همان سال، تونس توانست تونس غربی که مدافع عنوان قهرمانی بود را از دور مسابقات حذف کند.

تونس یکی از پرافتخارترین تیم‌های ملی قاره آفریقا است. این تیم توانست در جام ملت‌های آفریقا سال ۲۰۰۴ به مقام قهرمانی برسد. همچنین این تیم توانست سال ۲۰۱۱ مقام قهرمانی را در مسابقات قهرمانی کشورهای آفریقایی کسب کند.

تیم ملی تونس در بسیاری از تورنمنت‌های آفریقایی شرکت داشت و به‌همین‌دلیل یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در این قاره محسوب می‌شود، اما نتوانسته در سطح بین‌الملل نتیجه خوبی دریافت کند. این تیم تاکنون نتوانسته از مرحله گروهی المپیک یا جام‌جهانی بالاتر برود. تیم ملی تونس اولین بازی رسمی خود را ۲۵ ژوئن ۱۹۵۷ انجام داد. این بازی با نتیجه دو بر یک به نفع الجزایر به پایان رسید.

تیم ملی تونس توانست با شکست مالی در پلی‌آف به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند. این تیم اکنون در رده‌بندی فیفا در رتبه ۳۵ قرار گرفته که نسبت به دیگر تیم‌های آفریقایی، رتبه خوبی محسوب می‌شود. تونس سال ۲۰۲۲، ۷ مسابقه انجام داد که در سه مورد از آن‌ها توانست پیروز شود. همچنین سه باخت و یک مساوی هم کسب کرده است. تونس در هیچ‌کدام از تورنمنت‌های جهانی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد، اما با آماده‌سازی تیم، مسئولان آن امیدوار هستند در جام‌جهانی ۲۰۲۲ رکوردی جدید برای تیم ملی تونس ثبت شود.

اسامی تیم ملی دانمارک در جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد | سرخ نیوز

تیم ملی دانمارک

تیم ملی فوتبال دانمارک یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال دنیاست. این تیم در سال ۱۸۸۹ تشکیل شد و شروع به رشد و جذب استعدادهای ورزش فوتبال کرد. این تیم در سال ۱۹۰۶ توانست بازیکنان اتحادیه فوتبال کپنهاگ، یک تیم یونانی و دو باشگاه از امپراتوری عثمانی را شکست دهد و مدال طلای غیررسمی را به دست آورد.

دو سال بعد تیم ملی دانمارک در تورنمنت المپیک، جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند. این روند در سال ۱۹۱۲ تکرار شد و تیم ملی دانمارک باز هم موفق شد مدال نقره این مسابقات را به خود اختصاص دهد. تمام این موارد باعث شد تیم ملی دانمارک در رنکینگ ELO به عنوان بهترین تیم جهان شناخته شود.

دانمارک پس از آلمان و قطر میزبان، سومین مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ است که توانست با پیروزی مقابل اتریش صعود خود به جام جهانی را قطعی کند. پس از هشت پیروزی در هشت بازی متوالی و ۲۷ گل وارد شده به حریفان بدون هیچ گل دریافتی این تیم به جام جهانی راه یافت.

این تیم باتجربه در پنج جام جهانی حضور داشته ولی بهترین عملکرد خود برای این تورنمنت را در سال ۱۹۹۸ خلق کرد. تیم دانمارک در رتبه‌بندی فیفا با ۱۶۵۴ امتیاز در رده نهم قرار گرفت. دانمارک سعی دارد با درخشش بازیکنانی مثل کسپر اشمایکل، سیمون کیائر و یواخیم میله شگفتی جدیدی در دنیای فوتبال خلق کند و به مرحله پایانی این مسابقات راه یابد.

ترکیب احتمالی:

  • دانمارک: اشمایکل (دروازه‌بان)، اندرسن، کیائر، کریستینسن، کریستنسن، هویبرگ، دیلینی، ماله، اریکسن، اسکوف اولسن و برایتویت
  • تونس: دامن (دروازه‌بان)، دراگر، العیفا، طالبی، عبدی، بن سلیمان، صخیری، المجبری، جزیری، سلیتی و مساکنی

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه شهر آموزش

  • نام عربی: استاد المدینة التعلیمیة
  • نام انگلیسی: Education City
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه تا مرحله یک‌چهارم نهایی

ورزشگاه «شهر آموزش» همان‌طورکه از نامش پیدا است، در فضایی سبز دانشگاه برتر قطر قرار دارد؛ از همین رو، به این نام شناخته می‌شود. نمای ورزشگاه شهر آموزش به شکل مجموعه‌ای الماس به شکلی طراحی شده که با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می‌دهد، به همین دلیل این ورزشگاه به «الماس صحرا» معروف شده است.

این ورزشگاه ظرفیت ۴۰ هزار دارد که بعد از جام جهانی ظرفیت آن نصف شود. استادیوم شهر آموزش، نمادی از نوآوری، پایداری و پیشرفت است و از آن به‌عنوان ورزشگاهی برای مسابقات دانشگاهی و لیگ ستارگان قطر استفاده خواهد شد. این ورزشگاه میزبان مسابقه فینال جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ بود و قرار است استادیوم شهر آموزش در مرحله گروهی مسابقات پنج بازی، در مرحله یک‌شانزدهم یک دیدار و در یک‌چهارم نهایی نیز یک دیدار را میزبانی کند.

استرالیا-فرانسه ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران

خروس‌های فرانسوی در جام جهانی 2022

تیم ملی فرانسه

تیم ملی فرانسه در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده و عضو یوفا است. این تیم اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۰۴ انجام داد. فرانسه در بازی‌های المپیک ۱۹۰۰ شرکت داشت و مدال نقره این بازی‌ها را به‌دست آورد. در سال ۱۹۳۰ تیم این کشور برای نخستین‌بار در جام جهانی در کشور اروگوئه حضور داشت.

اولین بازی رسمی تیم فرانسه مقابل بلژیک با تساوی سه بر سه به پایان رسید و بدترین شکست تاریخ این کشور مقابل انگلیس با نتیجه ۱۵ بر صفر است. استادیوم خانگی تیم فرانسه ورزشگاه استادو فرنس (Stade de France) در شهر سنت‌دنیس است. تیم ملی فوتبال فرانسه بیشترین موفقیت و افتخار خود را در بین نسل‌های طلایی فوتبال خود در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ و اواخر ۱۹۹۰ و اواخر ۲۰۱۰ تجربه و کسب کرد.

بعد از قهرمانی فرانسه در جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۰۱، این تیم به همراه آرژانتین به عنوان تنها تیم‌هایی شناخته شدند که سه جام معتبر از نظر فیفا در رده مردان را به خود اختصاص داده‌اند. فرانسه با کشورهای ایتالیا، برزیل، انگلیس و آلمان در عرصه جهانی رقابت دارد و ۱۵ مرتبه در جام جهانی فوتبال حضور داشته‌است. تیم ملی فوتبال فرانسه در سال ۱۹۹۸ با نتیجه سه بر صفر برزیل را شکست دارد و برای اولین بار به قهرمانی در جام جهانی رسید.

در این بازی زیدان بازیکن برجسته تیم فرانسه درخشید و رونالدو که نقطه امید برزیلی‌ها بود بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت. در جام جهانی ۲۰۱۸ که به میزبانی روسیه برگزار شد فرانسه در دیدار نهایی توانست تیم ملی کرواسی را شکست دهد. تیم ملی فرانسه مدعی عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ است.

«خروس‌ها» لقب تیم ملی فوتبال فرانسه است که با هدایت «دیدیه دشان» در جایگاه چهارم فیفا قرار دارند. این تیم با لباس آبی و سفید وارد مستطیل سبز می‌شود. تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان جهان شد و درحال‌حاضر شانس اول قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. تیم فرانسه به ارزش ۸۸۶ میلیون یورو یکی از گران‌قیمت‌ترین تیم‌های حال حاضر بوده و کیلیان ام‌باپه بازیکن تیم پاری سن ژرمن با ۱۶۰ میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن این تیم است.

تیم ملی فوتبال فرانسه با میانگین سنی ۲۵.۶ و میانگین قدی ۵/‏۱۷۶‬ و ستاره‌های تازه‌واردی همچون ادواردو کامینگا، هاوسم اویار در کنار کریم بنزما و امبایه آماده حضور در جام ۲۰۲۲ است. تیم ملی فرانسه دو مرتبه قهرمان جام جهانی، دو مرتبه قهرمان جام ملت‌های اروپا و یک مرتبه قهرمان المپیک، دو بار هم قهرمان جام کنفدراسیون‌ها و یک مرتبه نیز قهرمان لیگ ملت‌ها اروپا شده‌است. آخرین توپ طلا تاریخ فرانسه مطلق به «کریم بنزما» است.

استرالیا ششمین تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی/ تقابل دوباره کانگوروها با  فرانسه و دانمارک - ایرنا

تیم ملی استرالیا

اولین تیم ملی استرالیا در سال ۱۹۲۲ برای تور نیوزلند ساخته شد. آن‌ها در این تور عملکرد خیلی بدی داشتند، البته کسی از تیم ملی استرالیا توقعی هم نداشت. این تیم تا ۴۰ سال بعد به عملکرد بد خود ادامه داد و باخت‌های مختلفی را تجربه کرد. جالب است بدانید سال ۱۹۵۶ کمیته جهانی المپیک میزبانی المپیک را به استرالیا داد. این اتفاق خیلی عجیب بود و استرالیا باید تمام تلاش خود را برای موفقیت در این تورنمنت می‌کرد. در آخر این اتفاق رخ نداد و مقصر اصلی آن تیم بی‌تجربه و خام استرالیا بود.

تیم ملی استرالیا در سالگرد ۲۰۰ سالگی خود تورنمنتی را برگزار کرد. آرژانتین، برزیل و عربستان صعودی در این تورنمنت حضور داشتند. استرالیا در این مسابقه با عملکرد خیره کننده‌، چشم جهانیان را به ملبورن دوخت. بعد از این تورنمنت عملکرد تیم ملی استرالیا کاملاً فرق کرد و این تیم کاملاً متحول شد.

تیم ملی استرالیا سال ۲۰۰۷ اولین جام آسیایی خود را گرفت. این تیم با مربی خوب خود گراهام آرنولد در آسیا قهرمان شدند و در جام جهانی هم به یک چهارم نهایی رسیدند. هرچند آن‌ها مقابل آرژانتین شکست خوردند، اما این باخت برای آن‌ها مثل قهرمانی بود.

تیم ملی استرالیا در دور سوم مقدماتی جام جهانی قطر آمار خوبی نداشت و به پلی‌آف مسابقات رفت. استرالیا برای صعود به جام جهانی به حداقل یک برد احتیاج داشت. آن‌ها بازی اول را برابر امارات با پیروزی تمام کردند و آماده بازی با پرو شدند. آنها در پنالتی‌ها پرو را شکست دادند.

ترکیب احتمالی دو تیم

  • فرانسه (۲-۱-۳-۴): لوریس | هرناندز، کوناته، واران، پاوار | رابیو، فوفانا، شوامنی | گریزمان | ام باپه، ژیرو
  • استرالیا (۱-۳-۲-۴): رایان | سوتر، رولس، بهیچ، اتکینسون | موی، اروین | مبیل، هروستیچ، لکی | مک لارن

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه جنوب

  • نام عربی: استاد الجنوب
  • نام انگلیسی: Al Janoub Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الوکره، قطر
  • تعداد بازی: هفت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

استادیوم «الجنوب» با الهام از جهاز یا شناورهای سنتی چوبی منطقه خلیج فارس، با ۴۰ هزار نفر ظرفیت ساخته شده است. این ورزشگاه توسط «زها حدید» و به سبک منحنی طراحی شده است. وی در طراحی این استادیوم زیبا از بدنه قایق‌های صید صدف و مروارید الهام گرفته است.

ستون‌های خمیده‌ای که سقف ورزشگاه را نگه می‌دارد به آن حالتی شبیه بدنه کشتی داده‌است. سنت‌گرایی و توجه به رسوم مردمی در ساخت این استادیوم به‌طور واضح دیده می‌شود. همچنین در ساخت این استادیوم از مواد سنتی و حتی چوب بهره گرفته شده است.

مانند بسیاری دیگر از ورزشگاه‌های جام جهانی، ظرفیت استادیوم الجنوب پس از بازی‌ها به ۲۰ هزار کاسته می‌شود. در این ورزشگاه مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر اسب‌سواری، فروشگاه، رستوران و امکانات رفاهی دیگری وجود دارد. طرفداران برای دسترسی به استادیوم الجنوب می‌توانند از مترو استفاده کنند.

ورزشگاه الجنوب در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان پنج بازی خواهد بود. علاوه بر این، یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

کد خبر 621200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.