ایجاد هم‌افزایی، از نتایج سفر تجار روس به اصفهان است

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ایجاد هم‌افزایی میان فعالان اقتصادی اصفهان و کشور روسیه از نتایج سفر هیئت بلندپایه تجار روس به اصفهان بوده است.

احسان شهیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و روسیه که با حضور هیئت بلندپایه تجار روس، رؤسای هفت اتاق بازرگانی این کشور و سرکنسول روسیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که رئیس جمهور در زمینه ارتباطات بین‌ المللی و توسعه آن در سطح استان‌ها در نظر داشتند، برنامه‌ ریزی برای استفاده از بستر کشورهای همسایه برای تقویت روابط تجاری است.

وی افزود: در واقع یکی از اقداماتی که می‌تواند برای ارتقا سطح اقتصادی استان اصفهان انجام شود، تعامل با کشورهای همسایه به ویژه روسیه است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: از همین رو در نشستی که با حضور فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان و روسیه برگزار شد، فرصت‌های اصفهان و روسیه در زمینه جذب سرمایه‌گذار مورد بحث قرار گرفت که نتیجه این نشست ایجاد هم‌افزایی میان فعالان اقتصادی اصفهان و کشور روسیه بود.

شهیر با بیان اینکه رویداد بی تو بی (B to B) از نتایج این هم افزایی بود، گفت: فعالان اقتصادی استان اصفهان براساس اعلام نیازی که از اتاق بازرگانی کرده بودند به صورت چهره به چهره توانمندی‌های خود را با فعالان اقتصادی کشور روسیه به اشتراک گذاشتند.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی روس در ادامه سفر خود به اصفهان از شهرک علمی تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان بازدید کردند که این از دیگر اتفاقات مثبت سفر آن‌ها به اصفهان بود؛ این بازدید باعث شد تا طرفین از توان تخصصی یکدیگر استفاده کنند. همچنین در ادامه از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بازدید کردند تا علاوه بر شناسایی ظرفیت این نمایشگاه تجار روس بتوانند به عنوان غرفه دار و یا شرکت کننده در نمایشگاه‌های اصفهان حاضر شوند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: علاوه بر این در حوزه اقتصاد گردشگری نیز مواردی مطرح شد تا از بستر جذب گردشگر برای ایجاد یک اقتصاد پایدار برای اصفهان استفاده شود.

کد خبر 621184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.