پیاده‌راه مرتفع قزاقستان؛ تکاملی در توسعه پل‌های شهری

ایجاد پل‌ها یکی از بهترین رویکردها برای به حداقل رساندن ترافیک و سوانح خیابانی به‌شمار می‌رود. آلماآتی قزاقستان، به‌زودی میزبان یک پل عابر پیاده سبز خواهد بود که تکاملی در طراحی پیاده‌راه‌های هوایی به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایجاد پل‌ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معماران محسوب می‌شود که در ایجاد تحولات شهری نقش مهمی ایفا می‌کند و چنانچه این آن‌ها پوشش سبز را در بر بگیرند، مزایای بیشتری را برای شهرها به ارمغان می‌آورند. این مسیرهای عبور و مرور مرتفع، علاوه بر کاهش ترافیک و سوانح خیابانی، به پیوند مردم با یکدیگر و همچنین مناطق مختلف منجر می‌شود. علاوه بر این، پل‌ها در افزایش زیبایی چشم‌اندازهای شهری نیز اثربخش است که اگر بر فراز آب‌ها نصب شود، این زیبایی دوچندان نیز می‌شود. طراحی پل‌ها همواره تغییرات زیادی را متحمل شده است و ایجاد سازه‌هایی شگفت‌انگیز با کاربری‌های مختلف را به دنبال داشته است.

پیاده‌راه مرتفع قزاقستان؛ تکاملی در توسعه پل‌های شهری

گروهی از معماران از طراحی یک پل عابر پیاده بسیار طولانی در آلماآتی، بزرگ‌ترین شهر قزاقستان، رونمایی کرده‌اند که بدون شک، پس از احداث در هیچ جای دنیا نظیر نخواهد داشت و تکاملی در زمینه پل‌سازی جهان به‌شمار خواهد رفت. این پل، پیاده‌راهی مملو از درختان خواهد بود که در مسیرهایی به شکل منحنی‌هایی با ارتفاع‌های متفاوت، عابران را به مقصد خود راهنمایی می‌کند.

پیاده‌راه مرتفع قزاقستان؛ تکاملی در توسعه پل‌های شهری

مناطقی که در دو طرف این پل قرار دارد، به وسیله یک بزرگراه از هم جدا شده است که پیاده‌راه مرتفع، امکان پیوند این دو را بدون نیاز به خودرو و دور زدن مسافتی طولانی فراهم می‌آورد. این دو منطقه کاملاً سبز است و همین ویژگی، معماران را به الهام از آن‌ها برای طراحی پل با درختان بی‌شمار سوق داده است. در واقع، طراحان پل عابر پیاده سبز آلماآتی با هدف پیوند دو منطقه با یک چشم‌انداز طبیعی آن را احداث خواهند کرد به طوری که یک سوی پل به باغی بزرگ منتهی خواهد شد که تپه‌ای بلند را در بر خواهد گرفت و امکان تماشای اطراف را برای عابران پیاده فراهم خواهد آورد. جالب است بدانید که درختانی که روی پل کاشته خواهد شد، به آن نمایی شبیه باغ‌هایی مرتفع خواهد داد و این ویژگی، آن را به باغ‌های معلق بابل (از عجایب هفتگانه دنیا) مشابه خواهد کرد.

طراحی پل عابر پیاده سبز آلماآتی کاملاً دوستدار محیط زیست است و به همین دلیل، تاکنون و پیش از احداث نظر بسیاری از معماران و طراحان سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.

پیاده‌راه مرتفع قزاقستان؛ تکاملی در توسعه پل‌های شهری

کد خبر 621107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.