۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
زیباترین شهرهای آفریقا

زیباترین شهرهای قاره آفریقا شامل نایروبی، کازابلانکا، زنگبار، لامو، قاهره و ژوهانسبورگ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آفریقا، دومین قاره بزرگ و پرجمعیت جهان است که همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در این قاره گونه‌های مختلف جانداران زندگی می‌کنند و بعضی از جنگل‌های وسیع همیشه سبز جهان در آن یافت می‌شود. شهرهای زیبای قاره آفریقا هر کدام دارای طبیعت بی‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی، آثار باستانی، فرهنگ و آداب و رسوم منحصربه‌فرد است. در ادامه شما را با زیباترین شهرهای قاره آفریقا آشنا می‌کنیم:

نایروبی، کنیا

نایروبی، پایتخت کشور کنیا و یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای آفریقا است. این شهر از مناظر خیره‌کننده، فرهنگ متنوع و منابع طبیعی بی‌نظیر بهره می‌برد و بهترین غذاهای آفریقایی را می‌توان در آن یافت. از آنجا که تعداد زیادی از ساکنان این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند، گردشگران زیادی به سوی آن جذب می‌شوند. نایروبی که لقب «شهر سبز خورشید» را از آن خود کرده است، دارای مکان‌های دیدنی زیادی مانند پارک ملی، مرکز زرافه، موزه ملی و بازار نیاسایی (Masai Market) است.

کازابلانکا، مراکش

تاریخچه شهر کازابلانکا به قرن دهم باز می‌گردد. این شهر در قرن هفدهم به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شد، اما تنها پس از استقلال از فرانسه در سال ۱۹۵۶ توانست به عنوان یک شهر بزرگ ظاهر شود. امروزه کازابلانکا، بزرگ‌ترین شهر مراکش و مرکز اقتصادی پیشروی این کشور است و مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی قاره آفریقا در آن وجود دارد.

زنگبار، تانزانیا

این شهر آرام و جذاب دارای مشهورترین سواحل زیبای جهان و نقطه شروع خوبی برای سفر به داخل کشور تانزانیا و غواصی در اطراف جزیره پمبا است. تعداد زیادی از هتل‌ها و استراحتگاه‌ها در زنگبار وجود دارد که خدمات خوبی را به گردشگران ارائه می‌دهند. این شهر یک مکانی تاریخی بی‌نظیر است که گردشگران می‌توانند ساعت‌ها در خیابان‌های آن قدم بزنند و خود را در تاریخ گم کنند.

در شهر سنگی (Stone Town) که بخش قدیمی شهر محسوب می‌شود، ساختمان‌هایی به سبک معماری عربی دیده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از خوردن محصولات محلی تازه نظیر ماهی کباب شده، گوشت و سبزیجات لذت ببرند. همچنین خانه شگفتی‌ها (House of Wonders) که تاریخ و فرهنگ زنگبار را به تصویر می‌کشد، یک ساختمان تاریخی زیبا و مهم در منطقه سنگی محسوب می‌شود.

لامو، کنیا

لامو یک جزیره ساحلی در کنیا است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد. معماری این شهر از معماری آفریقایی، عربی و هندی تأثیر یافته است و از خانه‌های چوبی متمایز روی پایه‌ها با درها و قاب‌های پنجره‌ای حکاکی‌شده‌، تشکیل می‌شود.

لامو، قدیمی‌ترین و بهترین محل سکونت در امتداد ساحل شرقی آفریقا است که از نظر تجارت اهمیت زیادی دارد. این شهر همچنین به دلیل معماری سنگی قدیمی در جهان مشهور است و ساختمان‌های مدرن بسیار کمی دارد. لامو بسیار به سنت پایبند است و بناهای قدیمی آن خراب نمی‌شود، بلکه به‌تدریج به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

قاهره، مصر

قاهره، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر مصر، یک کلان‌شهر در شمال قاره آفریقا است که به خاورمیانه نیز تعلق دارد. منطقه مرکزی قاهره، موزه مصر را در خود جای داده است که شامل آثار متعددی از دوره‌های مختلف تاریخ غنی مصر است. همچنین بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند آثار بر جای مانده از فراعنه مصر را مشاهده کنند.

خط افق شهر با چندین مناره روی برج‌های مساجد مشخص شده است که اغلب در شب روشن می‌شود. قاهره یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای آفریقا است و از نظر اهمیت در رتبه سی‌ودوم ‌ قرار دارد. برج قاهره یک ساختمان مرتفع مدرن و دارای یک سکوی رصد است و پارک اهرام این شهر شامل سه هرم می‌شود.

ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی و دومین شهر بزرگ آفریقا پس از قاهره مصر است. روزنامه گاردین ژوهانسبورگ را به عنوان "شهر طلا و الماس"، بزرگ‌ترین و غنی‌ترین شهر در آفریقا، توصیف کرده است. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی، هنری، تاریخی و حیات وحش بی‌نظیر است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آفریقای جنوبی از آن یاد می‌شود.

گهواره نوع بشر (Cradle of Humankind)، یکی از آثار دیدنی ژوهانسبورگ به‌شمار می‌رود که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. باغ پرندگان مونته کازینو که منزلگاه مجموعه متنوعی از خزندگان، پرندگان و پستانداران کوچک است نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ژوهانسبورگ شناخته می‌شود.

کد خبر 621102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.