اصل برگزاری کرسی آزاداندیشی به معنای گفتمان‌سازی و فرصت برابر است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید فضایی آزاد برای بیان مطالب باشد، لذا ضروری است که بازنگری در فضای این کرسی‌ها و آیین‌نامه آن‌ها صورت گیرد.

سیدحسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدت زمان بسیاری از برپایی کرسی‌های آزاداندیشی می‌گذرد، از این رو باید علت اعتماد نکردن به این کرسی‌ها در برخی موارد، بررسی شود، شاید آن‌ها مورد استقبال قرار نگرفتند، زیرا به معنی واقعی کرسی‌های آزاداندیشی نیستند.

وی افزود: کرسی آزاداندیشی به این معنی است که افراد بدون واهمه به ایراد سخن بپردازند و تمام افراد تریبون یکسان داشته باشند، بنابراین باید بستری فراهم شود که همه افراد در هر جایگاهی به این کرسی‌ها اعتماد کنند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه افراد حاضر در کرسی‌های آزاداندیشی نباید مورد اتهام قرار گیرند و آزادی سخن داشته باشند، تصریح کرد: اصل برگزاری کرسی آزاداندیشی به معنای گفتمان‌سازی و ایجاد فضا و فرصت برابر است.

وی با بیان اینکه ممکن است نبود اعتماد به کرسی‌های آزاداندیشی یکی از علل حضورنیافتن تمام افراد در این کرسی‌ها است، ادامه داد: یافته‌ها، انتقادات، خواسته‌ها و نظرات در کرسی‌های آزاداندیشی باید به صورت آزادانه بیان شود.

موسوی‌چلک با بیان اینکه گفت‌وگو به تنهایی کارکردی ندارد، افزود: گفت‌وگو باید در راستای رسیدن به اهداف باشد، افراد بسیار سخت به کرسی‌های آزاداندیشی اعتماد می‌کنند و اعتمادسازی زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: کرسی‌های آزاداندیشی باید فضایی آزاد برای بیان مطالب باشد، لذا ضروری است که بازنگری در فضای این کرسی‌ها و آئین‌نامه آن‌ها صورت گیرد. تجربه، نشان داده نخبگان منتقد، بی‌طرف و دارای ایده به راحتی به این کرسی‌ها اعتماد نمی‌کنند و این اعتماد به مرور زمان حاصل خواهد شد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر اینکه ظرفیت انتقاد کردن و انتقاد شنیدن باید در نوجوانان و جوانان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این ظرفیت ایجاد نشود، اعتماد به سختی حاصل خواهد شد.

کد خبر 621035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.