آمریکا_ولز/نمایش نخست رقبای پیش روی تیم ملی در احمدبن‌علی

تیم‌های ملی آمریکا و ولز در آخرین مسابقه از روز دوم جام جهانی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ایالات متحده و ولز، هم‌گروه‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ امشب دوشنبه _سی‌ام آبان‌ماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

آمریکایی‌ها که میزبان جام‌جهانی بعدی خواهند بود به همراه تیمی جوان اما پرستاره در قطر سودای کسب نتیجه و اثبات شایستگی خود را دارند. ولزی‌ها هم که پس از ۴۴ سال این شانس را پیدا کرده‌اند تا پا به جام جهانی بگذارند، امیدوارند عملکرد خوبی با گرت بیل، آرون رمزی و دیگر ستارگانشان داشته باشند.

آمریکا، جوان و آینده‌دار

تیم ملی آمریکا با میانگین سنی ۲۵ و دو دهم سال پس از غنا دومین تیم جوان جام بیست‌ودوم به شمار می‌رود. ایالات متحده درحالی با تیمی متشکل از جوانان به خاورمیانه لشکرکشی کرده که چشم به چهار سال آینده دارد؛ جایی که آن‌ها به همراه همسایگان شمالی و جنوبی خود یعنی کانادا و مکزیک از نخستین جام چهل و هشت تیمی میزبانی خواهند کرد. انتخاب تایلر آدامز ۲۳ ساله به عنوان کاپیتان، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها تا چه اندازه در این جام به جوان‌ترها اعتماد کرده‌اند.

با وجود این جوان‌گرایی اما آمریکا همچنان تیمی پرستاره به شمار می‌رود. بسیار از لژیونرهای این تیم در باشگاه‌های مطرح اروپایی توپ می‌زنند. نفراتی مثل کریستین پولیشیچ، جیووانی رینا، وستون مک‌کنی، سرجینیو دست و دیگر بازیکنان سرشناس و آینده‌داری که می‌توانند راه‌گشا «یانکی‌ها» باشند.

بازگشت ولز پس از ۴۴ سال به جام جهانی

تیم ملی ولز که در یک دهه گذشته با ظهور و تجمع ستارگان در فوتبال ملی نیز پس از سال‌ها توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد، بالاخره طلسم خود برای صعود به جام جهانی را نیز شکست و با گذر از پلی‌آف دشوار، در گروه B رقابت‌ها جا خوش کرد. آن‌ها در یورو ۲۰۱۶ توانسته بودند به نیمه‌نهایی برسند و حالا امیدوارند در این مسابقات نیز خوش بدرخشند. ولز البته کار بسیار دشواری در این گروه پیش رو دارد.

ولزی‌ها در لیگ ملت‌ها عملکرد نامطلوبی داشتند و از پنج مسابقه، در چهار دیدار آن برابر هلند، بلژیک و لهستان تن به شکست دادند. بنابراین به نظر نمی‌رسد ولز فرم چندان آمده‌ای در قطر داشته باشد.

کد خبر 620978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.