هلند-سنگال؛ دام لاله‌های نارنجی برای شیرهای ترانگا پهن می‌شود!

تیم‌های ملی هلند و سنگال در دومین بازی از گروه اول جام‌جهانی ۲۰۲۲ امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ شب گذشته با انجام دیدار افتتاحیه میان تیم‌های ملی قطر و اکوادور آغاز شد و میزبان مقابل حریف آمریکای جنوبی‌اش شکست خورد؛ حالا امروز قرار است دومین بازی گروه اول جام جهانی انجام شود و به این ترتیب از ساعت ۱۹:۳۰ تیم ملی هلند در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه به‌مصاف تیم ملی سنگال می‌رود.

کوبل‌داوری و محل برگزاری تقابل هلند - سنگال

قضاوت این دیدار برعهده ویلتون سامپایو برزیلی است و برونو باشیلیا به‌عنوان کمک‌داور اول، برونو پیرس به‌عنوان کمک‌داور دوم و آندره‌ماتیاس ماتونته در نقش داور چهارم وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. گفتنی است پیش از این قضاوت، بازی تیم‌های ملی ایران و انگلیس در گروه دوم نیز به رافائل کلاوس دیگر داور برزیلی حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر سپرده شده بود.

ورزشگاه محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی هلند و سنگال «الثمامه» است؛ طراحی این استادیوم برآمده از فرهنگ پوشش مردان قطری و برگرفته از کلاه سنتی قطری‌ها یا همان عرقچین است. ورزشگاهی با گنجایش ۴۰ هزار تماشاگر که قرار است با تقابل لاله‌های نارنجی در برابر شیرهای ترانگا در جام‌جهانی افتتاح و مورد استفاده قرار بگیرد.

هلند - سنگال؛ دام لاله‌های نارنجی برای شیرهای ترانگا پهن می‌شود!

هیچ کجا برای لاله‌های نارنجی خانه نمی‌شود!

تیم ملی هلند یکی از ریشه‌دارترین و پرآوازه‌ترین‌های ادوار گذشته جام‌جهانی، پس از یک‌دوره غیبت در سال ۲۰۱۸، اکنون با لوئیس فن‌خال بازگشته تا جای خالی‌اش در جام‌جهانی قبلی را جبران کند؛ آن‌هم در شرایطی که لاله‌های نارنجی سال ۲۰۱۴ به رهبری فن‌خال موفق شدند در خاک برزیل و با شکست دادن این تیم به سومی جهان برسند.

نارنجی‌پوشان دوست‌داشتنی اکنون با یک تیم ناشناخته پا به قطر گذاشته‌اند؛ در بین اسامی بازیکنان هلند، تعداد انگشت‌شماری از هشت‌سال گذشته باقی مانده‌اند و اکثر ستاره‌هایی که فن‌خال همراه خودش به دوحه آورده اولین جام جهانی‌شان را تجربه می‌کنند و سن‌وسال بسیار کمی هم دارند. با این‌وجود به‌قدری قابل‌اعتماد هستند که باید هلند را با این جوانان به‌عنوان یکی از شانس‌های جام قلمداد کنیم.

هلند - سنگال؛ دام لاله‌های نارنجی برای شیرهای ترانگا پهن می‌شود!

از میان بازیکنان تیم‌ملی هلند، بدون‌شک ستاره‌های درخشان و نام‌داری همچون ویرجیل فن‌دایک، فرنکی دی‌یونگ، ماتیاس دلیخت، ممفیس دیپای، دیوی کلاسن و حتی جوانانی ازجمله یورن تیمبر ۲۱ ساله و کودی گاکپو ۲۳ ساله که در فصل جاری نظر اهالی فوتبال را به‌خود جلب کرده‌اند؛ گاکپو در فصلی که سپری شده در ۱۹ بازی ۱۴ گل و ۱۲ پاس‌گل به‌ثبت رسانده و شانس این را دارد که پدیده جام‌جهانی ۲۰۲۲ لقب بگیرد.

البته هلند طبق گفته لوئیس فن‌خال در نشست‌خبری روز گذشته‌اش، ممفیس دیپای را به‌دلیل اینکه هنوز از آمادگی مناسبی برخوردار نیست در اختیار نخواهد داشت؛ ضمن اینکه شبهه‌هایی نیز درخصوص خط دروازه هلندی‌ها وجود دارد و این احتمال می‌رود رمکو پاسویر ۴۰ ساله به‌عنوان دروازه‌بان مقابل سنگال قرار بگیرد.

لاله‌های نارنجی در دو دوره قبلی جام‌جهانی بازی‌های اول‌شان را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند و با سه پیروزی متوالی راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده‌اند؛ امسال نیز فرصت دارند تا با توجه به رقبای نه‌چندان دشوار در این زمینه هت‌تریک کنند و سودای رفتن روی سکو را در سر بپرورانند.

شیرهای ترانگا بدون فرمانده در قطر

تیم‌ملی سنگال با هزاران امید و آرزو به جام‌جهانی ۲۰۲۲ آمده تا پس از ۲۰ سال از مرحله گروهی صعود کند؛ سنگالی‌ها دوره قبلی پس از ۱۶ سال رنگ جام‌جهانی را دیدند اما باز هم در حسرت صعود ماندند و قرعه برای جام‌جهانی فعلی به گونه‌ای درآمده که می‌توانند به جمع شانزده‌تیم برتر راه پیدا کنند.

سنگال سال ۲۰۰۲ در اولین تجربه جام‌جهانی خود توانست در بازی نخست شگفتی‌سازی کند و در یک‌بازی تاریخی و خاطره‌انگیز، فرانسه قهرمان دوره قبل را شکست داد تا نامش در فوتبال جهان ثبت شود؛ آن‌سال شیرهای ترانگا تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفتند و سپس با جام‌جهانی خداحافظی کردند.

دوره گذشته نیز با آلیو سیسه به‌عنون تیم صدرنشین مرحله‌مقدماتی راهی جام‌جهانی شدند و پس از نمایشی معقولانه باوجود هم‌امتیاز بودن با ژاپن، به‌خاطر دریافت تنها دو کارت‌زرد بیشتر برای نخستین‌بار در تاریخ جام‌جهانی با قانون بازی جوانمردانه حذف شدند.

هلند - سنگال؛ دام لاله‌های نارنجی برای شیرهای ترانگا پهن می‌شود!

شاگردان آلیو سیسه در دو سال اخیر فوق‌العاده ظاهر شدند و در قاره خودشان رحم‌ومروتی نداشتند؛ سنگال موفق شد سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ به فینال جام ملت‌های آفریقا راه پیدا کند و پس از شکست مقابل الجزایر در سال ۲۰۱۹، مقابل تیم‌ملی مصر در ضربات‌پنالتی پیروز شد و قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ به‌دست آورد. سنگال در بازی نهایی پلی‌آف جام‌جهانی قطر نیز با عبور از مصر باز هم در ضربات‌پنالتی جواز حضور در جام‌جهانی قطر را کسب کرد و امروز مقابل حریف قدرتمندی جام را آغاز می‌کند.

البته مصدومیت بدموقع سادیو مانه امید و آرزوهای زیادی از سنگالی‌ها را بر باد داد؛ مانه در آخرین بازی بوندس‌لیگای آلمان برای بایرن‌مونیخ دچار مصدومیت شد ولی همراه سنگال به قطر سفر کرد تا با پشت‌سر گذاشتن دوران نقاهت در صورت صعود سنگال به مرحله‌حذفی، به ترکیب تیمش برگردد؛ حتی وزیر ورزش‌وجوانان سنگال گفته بود برای مداوای هرچه زودتر مانه از جادوگران کمک خواهد گرفت. با این‌وجود مانه چند روز قبل با تأیید فدراسیون فوتبال سنگال به‌طور رسمی جام‌جهانی را از دست داد تا سنگال با مصدومیت کاپیتان خود، نیمی از جان خود را از دست بدهد.

هلند - سنگال؛ دام لاله‌های نارنجی برای شیرهای ترانگا پهن می‌شود!

تقابل تیم‌های ملی هلند و سنگال با وضعیت عجیبی که دارند قطعاً تماشایی خواهد بود و پیش‌بینی نتیجه نهایی آن نیز سخت و دشوار است؛ سنگال گرچه ستاره اصلی‌اش را همراه خود ندارد اما گلر شش‌دانگی به‌نام ادوارد مندی، مدافع مستحکمی همچون کالیدو کولیبالی و مهاجم بادقتی به‌اسم اسماعیل سار در برابر ستاره‌های نام‌دار هلند یارای ایستادگی خواهند داشت تا یک بازی جذاب و فوق‌العاده در ورزشگاه الثمامه دوحه شاهد باشیم.

کد خبر 620923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.