مسئولان استانی به مسکو می‌روند/امکان صادرات کالا بدون پرداخت عوارض برای تجار استان

کارشناس ارشد نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: در تلاش هستیم اصفهان را به کانون تبادلات میان ایران و روسیه تبدیل کنیم، از همین رو مسئولان استانی در ششم آذرماه برای برقراری روابط تجاری به مسکو سفر خواهند کرد.

علی کردآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان به دلیل دارا بودن صنایع متعدد و بسترهای مناسب اقتصادی باعث شده تا هیئت‌های روس که به تهران سفر می‌کنند، اصفهان را به عنوان مقصد دوم سفر خود برگزینند.

وی افزود: برای پیوند اقتصاد ایران با اقتصاد کشورهای شرق آسیا که روسیه از بزرگ‌ترین این کشورهاست، مراحل تجاری در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود از سال ۱۴۰۲ اعضای اوراسیا بتوانند تجارتی آزاد میان اعضای خود داشته باشند.

کارشناس ارشد نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: درواقع این اقدام باعث می‌شود تا ایران بتواند کالاهای خود را بدون پرداخت عوارض صادر کنند، به طوری که می‌توان گفت این حرکت بسیار مهمی است که در حوزه صادرات ایران و به ویژه استان اصفهان انجام خواهد شد.

اصفهان جزو ۵ استان برتر از نظر صادرات به روسیه است

کردآبادی با بیان اینکه میزان صادرات میان ایران و روسیه نزدیک به چهار میلیارد دلار است، گفت: اصفهان میان پنج استانی است که بیشترین میزان صادرات به روسیه را دارد.

وی با بیان اینکه موانع متعددی در تجارت بین‌الملل وجود دارد، گفت: شرکت‌های فعال در حوزه صادرات راهکارهایی را به کار گرفته‌اند تا بتوانند تحریم‌ها و مکانیزم‌هایی تجاری را به خوبی دور بزنند، برای مثال یک‌سری از بانک‌ها مانند بانک گردشگری و توسعه صادرات برای تبادل روبل و ریال مشخص شده‌اند که تجار و شرکت‌های صادرکننده می‌توانند طلب‌های خود را از این طریق دریافت کنند.

تسریع روند صادرات

کارشناس ارشد نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تاکید کرد: این حذف تدریجی دلار از معاملات باعث تسریع در روند صادرات شده و توانسته تا حدودی اثر تحریم را خنثی کند.

کردآبادی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم اصفهان را به کانون تبادلات میان ایران و روسیه تبدیل کنیم از همین رو مسئولان استانی در ششم آذر ماه برای برقراری روابط تجاری به مسکو سفر خواهند کرد که این دومین گامی است که بعد از سفر تجار روس به اصفهان و برای تقویت روابط تجاری برداشته می‌شود.

کد خبر 620914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.