همراهی داوطلبان هلال‌احمر در فعالیت‌های بشر دوستانه نیازمند برنامه‌ریزی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای همراهی داوطلبان هلال‌احمر در فعالیت‌های بشر دوستانه در قالب پروژه‌های مشترک با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید قاسم موسوی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان، اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت موجود طرفین تفاهم‌نامه، به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی در راستای مسیر توسعه پایدار از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و پشتیبانی از برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، امداد، کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مفاهیم بشردوستانه و داوطلبانه جهت تربیت مربی و خانواده‌های آن‌ها از دیگر اهداف تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: برای همراهی داوطلبان هلال‌احمر در فعالیت‌های بشردوستانه در قالب پروژه‌های مشترک با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در توسعه ظرفیت‌های مددکاری اجتماعی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برگزاری اردوهای مشترک با اهداف پیشگیرانه در حوزه بزهکاری نوجوانان نیز همکاری مشترک داریم، اکنون در راستای آموزش‌های هلال‌احمر در کانون‌های اصلاح و تربیت همکاری می‌کنیم که می‌توان این آموزش‌ها را از مبتدی تا تخصصی ارائه داد.

برای همکاری بیشتر در کنار هلال‌احمر هستیم

محمد تقی فتحی، معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان زنجان در این مراسم، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در زمینه راه‌اندازی کانون‌های بشردوستانه در مراکز اصلاح و تربیت زندان‌های استان با هدف سازماندهی و تمرکز فعالیت‌های آموزشی، بشردوستانه و امدادی بین نوجوانان و جوانان بزهکار (کانون‌های جوانان و خانه‌های هلال) همکاری‌های بیشتری نسبت به گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: به منظور تسهیل و تشویق کارکنان و مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت برای مشارکت در پروژه‌های مشترک عام‌المنفعه برنامه‌ریزی می‌کنیم، همچنین همکاری حرفه‌ای، تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های مورد نیاز حقوقی و قضائی با جمعیت هلال‌احمر را بر اساس تفاهم‌نامه محقق خواهیم کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: برای فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه هلال احمر استان به‌ویژه طرح کاروان‌های سلامت آمادگی، همکاری داریم تا بتوانیم بخشی از مشکلات هموطنان را رفع کنیم.

کد خبر 620809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.