در طرح تفصیلی باید به پیوست‌های فرهنگی توجه شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در طرح تفصیلی باید به پیوست‌های فرهنگی توجه شود، گفت: در طرح جامع به هیچ‌وجه به مسائل فرهنگی پرداخته نشده است، در حالی که پیوست فرهنگی هر پروژه باید به‌صورت مستقل تعریف شود.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اینکه در مقیاس طرح جامع یک پیوست فرهنگی برای یک شهر تهیه کنیم، امکان‌پذیر نیست، چراکه شهر شامل متغیرهای فراوانی است، اما می‌توان این اقدام را در سطح محله‌ها عملیاتی کرد.

وی افزود: طرح‌های جامع را بر اساس نیازهای هر شهر و همچنین قراردادهای تیپ ۱۲ تهیه می‌کنند که شرح خدماتی است که باید در خصوص این طرح‌ها در نظر گرفت، لذا بعید می‌دانم تاکنون به مقوله مهم پیوست‌های فرهنگی در این طرح‌ها توجهی شده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه با توجه به کاربردی‌تر بودن طرح تفصیلی امکان پرداختن به مسائل فرهنگی در این طرح بیشتر است، به شرطی که کلیات آن در طرح جامع دیده شده باشد، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که احصا کنیم چه اقداماتی باید در شهر انجام می‌شد که نشده است، چراکه شناسایی مشکلات شهری می‌تواند مقدمه اجرای پیوست‌های فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین بخش فرهنگی شهر اراک نگهداشت بافت تاریخی آن است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که سازمان میراث فرهنگی و دیگر نهادهای ذی‌ربط می‌توانند در این امر مدیریت شهری را یاری دهند.

قربانی گفت: در همین راستا در صدد هستیم در سازوکار طرح تفصیلی فرصت‌ها و مزایای مناسبی را برای شهروندانی که دارای خانه‌های قدیمی هستند ایجاد کنیم تا بافت قدیمی شهر نشاطی که در گذشته داشته است را بازیابد.

کد خبر 620757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.