خبرهای خوبی برای جذب عوارض آلایندگی در راه است

معاون اداری و مالی شهرداری ساوه گفت: اقدامات خوبی جهت جذب عوارض آلایندگی صنایع توسط شهرداری انجام شده است.

مهدی صفاخلج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فرآیند شناسایی و معرفی صنایع آلاینده شهر ساوه آغاز شده است و پس از اتمام این مرحله، واحدها به امور مالیاتی شهرستان معرفی می‌شود تا مبلغ وصولی به حساب شهرداری ساوه واریز و در راستای کاهش آلایندگی و ارتقای سطح کیفی و کمی زیرساخت‌های شهرستان اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی افزود: با توجه به وجود صنایع آلاینده و مهاجرپذیری بالا در ساوه، عوارض آلایندگی را می‌توان برای بهبود زیرساخت‌های شهر در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، اجرای طرح‌های پیاده‌محور، توسعه فضای سبز، آموزش و فرهنگ‌سازی جهت کاهش آلودگی هوا هزینه کرد.

معاون اداری و مالی شهرداری ساوه در خصوص بدهی ۳۷ میلیارد تومانی شهرداری، خاطرنشان کرد: این مبلغ جهت خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای اواخر سال ۱۴۰۰ تهیه شد؛ این میزان بدهی به همت شهروندان و مدیریت شهری پرداخت شده است.

صفاخلج تصریح کرد: بیشتر بدهی‌های معوقه شهرداری در سال جاری پرداخت و حق و حقوق کارگران به‌روز شده است و هیچ گونه بدهی نداریم.

وی گفت: بیشتر پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری با سرعت بالا در حال اجرا است که امیدواریم با پرداخت به‌موقع عوارض و وصول دیگر مطالبات از ادارات ذی‌ربط بتوانیم در پایان قرارداد، پروژه‌ها را تکمیل کنیم و جهت بهره‌برداری به شهروندان تحویل دهیم.

کد خبر 620755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.