تبادل برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه

وزیر نیرو گفت: صنعت برق اکنون در ریل خوبی قرار گرفته و از توانمندی بالایی هم برخوردار است به طوری که ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات صنعت برق در داخل تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی اکبر محرابیان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، اظهار کرد: صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی‌ها و هم برای رشد اقتصادی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: صنعت برق در زمینه دستاوردهای داخلی بی‌نظیر است و برخی این دستاوردها برای اولین بار است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: صنعت برق صنعت پرافتخاری است این صنعت به گفته متخصصان در ابتدای انقلاب تقریباً صددرصد وابسته بود اما اکنون پیشرفت‌های کم‌نظیری دارد.

محرابیان گفت: ۹۵ درصد قطعات، تجهیزات و تأسیسات این صنعت داخلی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف‌گذاری ما آن است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز شاهد بهینه سازی مصرف باشیم تا شدت مصرف کاهش یابد. محرابیان افزود: تلاش می‌شود تولید برق کشور معطوف به رشد تولید و صنعت کشور باشد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امسال تابستان در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف بدون قطعی برق بودیم. میزان صرفه‌جویی حاصل شده در بخش خانگی و تجاری به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص داده شد و این مسیر ادامه خواهد یافت.

محرابیان گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. موضوع تهاتر جز برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می‌کنیم. البته تبادل برق همان‌گونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

وی درباره اتصال به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 620745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.