سلامتی را در محصولات طبیعی جست‌وجو کنید!

یک کارشناس طب سنتی گفت: انسان تاجایی‌که می‌تواند باید از محصولات طبیعی به نفع سلامت بدن کمک بگیرد، مگر اینکه سلامتی در حدی به خطر افتاده باشد که مشکل از راه محصولات طبیعی قابل رفع نباشد.

حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه از کودکی به محصولات گیاهی، طبیعی و درمان گیاهی علاقه داشتم، اظهار کرد: در جوانی روحیه طبیعت‌گردی داشتم؛ طی دوران زندگی مشکلات درونی، روحی، روانی و جسمی پیدا کردم؛ بنابراین به‌واسطه تحقیق و آشنا شدن با طب سنتی درمان را آغاز کردم و به نتایج مطلوبی رسیدم.

وی افزود: علاقه‌مندی من به طب سنتی بیشتر شد و از اینکه توانستم با اصول طب ایرانی به جامعه کمک کنم، خوشحالم. اصول طب سنتی بر پیشگیری از بیماری‌ها به واسطه داشتن تغذیه سالم استوار است.

این محقق و کارشناس طب سنتی تصریح کرد: «غذای شما دوای شما و دوای شما غذایتان است» شعار اصلی طب سنتی است که مردم باید در زندگی خود آن را به‌کار بسته تا بدنی سالم داشته باشند. با مصرف غذای سالم و اصلاح سبک زندگی می‌توانیم به سمت سلامتی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر بدن انسان‌ها از حالت تعادل خارج شود و به‌هم‌ریختگی مزاج حاصل شود، می‌توانیم به واسطه مصرف صحیح غذا و در ادامه اصلاح مزاج شخص بیمار را به سلامتی رهنمون سازیم.

صابری افزود: کسب تجربه کمک کرد تا در مزاج شناسی و تشخیص بیماری از روی عنبیه چشم، نبض شناسی و زبان شناسی مهارت کافی را به‌دست بیاورم، اما در تشخیص بیماری‌ها از روی زبان توانمندتر هستم.

وی با اشاره به چارچوب اصلاح مزاح بیمار گفت: کارشناسان طب سنتی به‌واسطه اصلاح مزاج به بیمار کمک می‌کند تا سریع‌تر به حالت تعادل بازگردد.

این پژوهشگر طب سنتی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون مراجعه کنندگان زیادی داشته‌ایم که با گذراندن چند دوره از طب‌سنتی درمان شده‌اند همچنین تعداد زیادی از بیماران بدحال با کمک طب سنتی درمان شده‌اند.

وی بیان کرد: درصدد هستیم درمان‌های صورت پذیرفته را به صورت مکتوب و مستند برای افراد سالم گزارش کنیم که احقاق این موضوع نیازمند کمک ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط است.

صابری در ادامه با تاکید بر اینکه مردم باید سلامت را در محصولات طبیعی جست‌وجو کنند، گفت: پزشکان طب نوین از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند. انسان تا جایی که می‌تواند باید از محصولات طبیعی به نفع سلامت بدن خود کمک بگیرد مگر اینکه سلامتی در حدی به خطر افتاده باشد که از راه مصرف محصولات طبیعی قابل رفع نباشد؛ در این شرایط بیمار می‌تواند از پزشکان طب نوین کمک بگیرند. افراد جامعه باید در مسیر سلامت گام بردارند؛ استفاده از محصولات طبیعی همراه با اصلاح سبک زندگی شادی و سلامت را پیش‌روی افراد قرار خواهد داد.

کد خبر 620744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.