بدرقه مدافعان امنیت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بدرقه مدافعان امنیت» نوشت: پیکر طلبه جهادی، شهید مدافع امنیت، حجت‌الاسلام محمد مؤیدی روز گذشته با حضور گسترده و پرشور اهالی شهر شیراز تشییع شد؛ مراسمی که می‌توان آن را نشانه قدرشناسی مردم بابت یک عمر فعالیت جهادی این طلبه شهید، از جبهه‌های خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان تا مقابله با تکفیری‌ها در سوریه دانست.

این شهید مدافع امنیت، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه به‌واسطه برخورد کوکتل مولوتف اغتشاشگران به ناحیه سر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
طلبه بسیجی جهادگر، شهید محمد مؤیدی ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۴ در خانواده مذهبی در منطقه بیضا استان فارس متولد و پس از طی کردن دوران مدرسه وارد حوزه علمیه شد.

به گفته برادر شهید، وی بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در امور جهادی و مردمی گذراند؛ شاید بر پایه این زندگی جهادی یا شاید به دلیل شهادت دردناک این شهید بود که روز گذشته اهالی شیراز با برپایی مراسمی باشکوه و پرشور، پیکر این شهید را به خانه ابدی‌اش تشییع کردند.

طلبه‌های بسیجی و دیگر هم‌قطاران این شهید پیشاپیش جمعیت بودند و در کنار آنها، مردان کفن‌پوشی که خواستار پایان مماشات و اتمام حجت با اغتشاشگران شده بودند. زنان و مردان و جوانان از اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی، در این مراسم حضور داشتند.

به‌طور معمول، مراسم تشییع شهدا در شیراز در مسیر میدان شهدا تا حرم شاه‌چراغ برگزار می‌شود اما روز گذشته آئین تشییع این شهید مدافع امنیت به شکلی متفاوت در مسیر منتهی به محل شهادت حجت‌الاسلام مؤیدی در خیابان معالی‌آباد برگزار شد.

آئین وداع با پیکر مطهر شهید مدافع امنیت مهدی اثنی‌عشری، روز گذشته با حضور خانواده و دوستان این شهید در معراج‌الشهدای تهران برگزار شد.

سردار محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر حاضران در این آئین بود.

شهید اثنی‌عشری از سربازان گمنام امام زمان (عج)، پنجشنبه در درگیری با اغتشاشگران مسلح ناشناس در شهر بوکان به شهادت رسید.

جمعه گذشته نیز پیکر مطهر این شهید روی دستان مردم نمازگزار در ارومیه تشییع شد.

مردم شهیدپرور شهرستان سلماس آذربایجان غربی روز گذشته با حضور پرشور خود، پیکر شهید «رحیم سحابی» از شهدای مدافع امنیت را تشییع کردند. در جریان تشییع پیکر شهید سحابی، حاضران با سر دادن شعار خواستار برخورد جدی مسئولان با اغتشاشگران و پایان مماشات شدند. شهید سحابی از کارکنان سپاه بوکان به همراه شهید «مهدی اثنی‌عشری» در جریان اغتشاشات روز پنجشنبه بوکان به درجه شهادت نائل آمد.

روز گذشته پیکر پاک پلیس حافظ امنیت شهید حسن یوسفی روی دستان مردم قدرشناس و انقلابی سنندج تشییع شد و در بهشت محمدی این شهر آرام گرفت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با تأکید بر پایان مماشات با اغتشاشگران خواستار برخورد صریح و قاطعانه با عوامل ایجاد ناامنی و آشوب شدند.
شهید یوسفی، پنجشنبه گذشته در اطراف آرامستان بهشت محمدی سنندج، درحالی که درحال عبور از منطقه بود، صرفاً به دلیل به پا داشتن شلوار نیروهای فراجا با سنگ و چوب و چاقو و قمه مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهیدان مدافع امنیت «حسین زینال‌زاده» و «دانیال رضازاده» که عصر پنجشنبه با ضربات چاقوی یک آشوبگر به شهادت رسیدند و همچنین شهید مرزبانی «رضا رضوانی» که چهارشنبه هفته گذشته در مرز سراوان به شهادت رسیده بود نیز با حضور هزاران نفر از مردم مشهد تشییع شدند و در گلزار بهشت رضا (ع) به خاک آرمیدند.

مردم مشهد پیکر این سه جوان شهید خود را از چهارراه مجد تا چهارراه میدان بار شهر مشهد و سپس پس از عبور از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع کردند.

بدرقه مدافعان امنیت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مادر طارمی: دوست دارم مهدی به آمریکا و انگلیس گل بزند و تقدیم شهدای شاه‌چراغ کند.» نوشت: در ادامه اظهارنظرهای بازیکنان تیم ملی در برابر سؤال‌های حاشیه‌ساز خبرنگاران رسانه‌های خارجی، دیروز مهدی طارمی هم مثل علیرضا جهانبخش، بیرانوند و انصاری‌فرد پاسخ محکمی به رسانه‌ها داد.

گلزن اول تیم ملی ایران ابتدا به تمام خانواده‌های ایرانی که طی حوادث اخیر داغ دیدند، تسلیت گفت و ادامه داد: «ما اینجا حضور داریم که بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و این برای ما بالاترین اتفاق است. اگر بتوانیم این خواسته را رقم بزنیم، خیلی خوب است. این را باید بگویم که ما مثل سایر اقشار جامعه یکسری وظایف داریم و باید کارمان را انجام دهیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم به دستاوردی که مدنظر داریم، برسیم و اکنون تمام تمرکزمان را روی این موضوع گذاشته‌ایم.»

طارمی در پاسخ به این سوال که آیا در جام جهانی گلزنی خواهی کرد یا خیر گفت: «من در پست فوروارد بازی می‌کنم و شغلم این است که گل بزنم. تا جایی که بتوانم برای تیم بازی می‌کنم و تمام توانم را می‌گذارم، اما نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد، ولی قطعاً تمام تلاشم را خواهم کرد تا برای تیم ملی مؤثر باشم.»

مهاجم تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که هری کین، بازیکن بهتری است یا مهدی طارمی گفت: «نمی‌توانم بگویم کدام بازیکن بهتر است. باید ببینید چه بازیکنی در چه تیمی قرار دارد و شرایط تیم چیست، اما تیم ما یک تیم متحد است و وقتی شما بازیکن بزرگ داشته باشی، اما تیم نداشته باشی، نمی‌توانی نتیجه بگیری.»

طارمی در پاسخ به این سوال که آیا احساس راحتی داری وقتی مداوم در پرتغال درباره پنالتی‌های تو صحبت می‌شود، گفت: «از زمانی که وی‌ای‌آر آمده است چند تا از پنالتی‌ها را داوران روی من گرفته و چند تا را نگرفته‌اند. شاید از ۲۰ صحنه ۱۹ صحنه پنالتی بوده و قطعاً یکسری اتفاقات افتاده است که داوران پنالتی گرفته‌اند. از موقعی که وی‌ای‌آر آمده همه چیز مشخص است و این پنالتی‌ها تصمیم من نبوده و تصمیم داوران بوده است.»

فوتبال ایران حال و هوای خاص خودش را دارد. همه می‌دانیم دعای یک ملت پشت تیم ملی است و در این میان دعای مادرانی که فرزندانشان افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند، بیشتر از همه.

مادر طارمی گلزن اول ایران می‌گوید: «امیدوارم مهدی به انگلیس و آمریکا گل بزند و دوست دارم این گل‌هایش را به شهدای شاه‌چراغ هدیه کند. قبل از بعضی بازی‌ها باهم صحبت می‌کنیم و مهدی از من می‌خواهد برایش دعا کنم.»

مادر گلزن اول ایران نگرانی‌های خاص خودش را هم دارد، وقتی که می‌گوید: «فوتبال مهدی را به خاطر استرسی که به من دست می‌دهد، نگاه نمی‌کنم؛ هم به خاطر صدماتی که ممکن است به او وارد شود و هم برای گل زدن یا نزدن.»

بدرقه مدافعان امنیت

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «امیدسوزی، شاخص ایران ستیزی» نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در دیدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهر تحسین برانگیز علم و ایمان و هنر و جهاد خواندند و با اشاره به اینکه چالش اساسی امروز ما، پیشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» است، افزودند: استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن بست به اذهان مردم به خصوص جوانان به کار گرفته و امروز مهم‌ترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

رهبر انقلاب با تأکید بر تلاش روزافزون مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی گفتند: صحنه گردانان اصلی اغتشاشات اخیر که نتوانستند مردم را به صحنه بیاورند درصددند با ادامه شرارت‌ها، مسئولان را خسته کنند، اما اغتشاشات جمع خواهد شد و ملت با تنفر روزافزون از آنها با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر، به کار و تلاش و پیشرفت ادامه خواهد داد.

حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در سخنان خود به تحلیل چالش اصلی دنیای استکبار با ایران اسلامی پرداختند و گفتند: مشکل اصلی استکبار با جمهوری اسلامی این است که اگر این نظام پیشرفت و در دنیا جلوه کند، منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.

حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای با اشاره به سلطه دنیای غرب بر کشورهای مختلف با منطق لیبرال دموکراسی افزودند: در سه قرن اخیر به بهانه نبود آزادی یا نبود مردم‌سالاری، منابع کشورها را غارت کردند و اروپای فقیر به قیمت به گِل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند، ثروتمند شد.

ایشان با اشاره به شگرد غربی‌ها که به اسم آزادی و دموکراسی، علیه آزادی و مردم سالاری در کشورها اقدام می‌کنند، افزودند: کشور افغانستان یک نمونه نزدیک و بارز است که آمریکایی‌ها به بهانه مردمی نبودن حکومت، به آنجا حمله نظامی کردند، اما بعد از ۲۰ سال جنایت و غارت، همان حکومتی که علیه آن اقدام کرده بودند، سرکار آمد و آنان با فضاحت خارج شدند.

رهبر انقلاب گفتند: اکنون یک نظام، بر مبنای دین و مردم سالاری واقعی در ایران، به مردم خودش هویت داده و آنها را زنده و در واقع منطق لیبرال دموکراسی غربی را ابطال کرده است.

حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای افزودند: عده‌ای در داخل بر مبنای تبلیغات غرب، می‌گویند در نظام اسلامی آزادی و مردم سالاری نیست در حالی‌که بیان همین سخنان نشانه آزادی است و روی کار آمدن دولت‌هایی که از نظر تفکر سیاسی شباهتی به یکدیگر ندارند نیز نشانه حق انتخاب مردم و مردمی بودن نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا و استکبار کوتاه می‌آمد و زیر بار قلدری و زورگویی آنها می‌رفت، فشارها کمتر می‌شد، اما آن‌ها بر کشور مسلط می‌شدند، افزودند: در این سال‌ها هرگاه صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده است، تلاش دشمن برای پنجه زدن به نظام اسلامی بیشتر شده است.

بدرقه مدافعان امنیت

کد خبر 620650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.