انجام بازرسی و نظارت بر مدارس جهت جلوگیری از شیوع آنفلوانزا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان با اشاره به بازرسی و نظارت از مدارس، گفت: در تلاش هستیم شیوع آنفلوانزا را کنترل کنیم تا مدارس تعطیل نشود، همچنین سلامت فردی دانش‌آموزان حفظ شود، از این رو گروه‌های نظارتی در مدارس حضور دارند.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تدابیری برای مقابله با شیوع آنفلوانزا در مدارس اندیشیده شده است، اظهار کرد: شیوع آنفلوانزا در مدارس سیر نزولی دارد و نسبت به هفته‌های گذشته آمار شیوع این بیماری در مدارس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته به استفاده از ماسک در مدارس تاکید کردیم، ادامه داد: تاکید بر تعطیلی بوفه‌های مدارس داشتیم، در بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بهداشت فردی دانش‌آموزان تذکرات و هماهنگی‌هایی با مراکز بهداشت استان انجام و به مدارس جهت رعایت ابلاغ شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا دستوری برای تعطیلی مدارس جهت شیوع آنفلوانزا به آموزش و پرورش استان ابلاغ شده است، تصریح کرد: ازآنجاکه آمار شیوع ابتلاء به آنفلوانزا نزولی و بسیار کم شده و حداکثر ۱۰ در صد از دانش‌آموزان کل استان در مقطع ابتدایی به آنفلوانزا مبتلا شدند، لذا دستوری برای تعطیلی مدارس ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت از مدارس، افزود: در تلاش هستیم که شیوع آنفلوانزا را کنترل کنیم تا مدارس تعطیل نشود، همچنین سلامت فردی دانش‌آموزان حفظ شود، از این رو گروه‌های نظارتی در مدارس حضور دارند.

امیرپور با اشاره به اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا به دانش‌آموزان، گفت: اجباری به تزریق واکسن نیست، افرادی که تمایل به تزریق واکسن آنفلوانزا داشته باشند، می‌توانند نسبت به تزریق آن اقدام کنند، آنفلوانزا در فصل سرما شیوع می‌یابد، همچنین خانواده‌ها نگرانی و دغدغه‌هایی در راستای کرونا دارند، لذا باید دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش جهت کنترل شیوع این بیماری ویروسی بین دانش‌آموزان رعایت شود.

کد خبر 620635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.