مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک در اصفهان رفع شد؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با بیان اینکه کمبود آنتی‌بیوتیک برای این استان رفع شده است، گفت: به‌ میزانی که مشکل رفع شود، سهمیه آنتی‌بیوتیک داریم.

محمود اعتباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آنتی‌بیوتیک از طریق واردات، کارخانه‌های داروسازی داخل و تولیدکننده‌های اصفهان تأمین شده است.

وی با اشاره به تولید بیشتر داروها در کشور، ادامه داد: ۹۸ درصد از داروهای موردنیاز کشور تولید داخل بوده و تنها دو درصد از داروها وارداتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که از کدام کشور واردات دارو داشته‌ایم، گفت: حدود ۵۰ تن آنتی‌بیوتیک از هندوستان وارد کشور شد که حدود سه تن سهم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود و در اختیار این دانشگاه قرار گرفت و توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: بر این اساس، کمبودی در این زمینه نداریم و امیدواریم که در آینده نیز با کمبود این دارو مواجه نشویم.

وی درخصوص کمبود سایر داروهای مورد نیاز گفت: کمبودهایی وجود دارد، همچنین لازم است بدانیم برای هر دارویی سهمیه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد که در بسیاری از مواقع قبل از اتمام، آن دارو تأمین می‌شود و اگر کمبودی به وجود آمد می‌توان از داروهای جایگزین استفاده کرد.

اعتباری با بیان اینکه کمبود آنتی‌بیوتیک برای استان اصفهان رفع شده است، گفت: به میزانی که مشکل رفع شود، سهمیه آنتی‌بیوتیک در اصفهان داریم.

کد خبر 620624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.