۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
پیکر محیط‌بان همدانی پیدا شد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست همدان گفت: پیکر محیط بان جوان شهید یاسین یاری پس از جست‌وجوهای مکرر پیدا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده مریم محمدی امروز_ شنبه بیست و هشتم آبان‌ماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت یاسین یاری، محیط‌ بان جوان اظهار کرد: عصر روز بیست‌وششم آبان‌ماه جاری در جریان بازگشت از ارتفاع، در حین عبور از مسیر صخره‌ای کوه سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرده و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه و از طریق تماس با مدیریت بحران استان و دستور این مدیریت، تمام امکانات موجود در سطح عالی برای جستجوی مرحوم محیط‌بان یاری به کار گرفته شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: علی رغم جست‌وجو و تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی و امنیتی و با وجود استفاده از سگ‌های زنده‌یاب؛ طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه، اثری از مرحوم محیط‌بان یاری پیدا نشد تا اینکه صبح امروز ۲۸ آبان ماه، یگان حفاظت محیط زیست استان و محیط‌بانان، توانستند پیکر مرحوم را پیدا کرده و با کمک هلال احمر و آتش نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند.

وی تصریح کرد: برای پیدا کردن این محیط‌بان جوان، یگان حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیرکل، یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، تیم آنست با دو قلاده سگ و تیم امداد و نجات کوهستان ملایر و گروه‌های مردمی به صورت شبانه روزی طی دو روز اقدام به جست‌وجو در منطقه حفاظت شده کردند.

محمدی اضافه کرد: انتقال پیکر این محیط‌بان به پایین کوهستان حدود سه ساعت به طول انجامید و از ابتدای روند جست‌وجو، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز در محل حادثه حضور داشتند.

وی گفت: این حادثه غمبار را به خانواده داغدار آن مرحوم و جامعه محیط زیست کشور تسلیت گفت و ضمن ابراز تأثر از بروز این حادثه، از همکاری دستگاه‌های امنیتی، امدادی و انتظامی، همچنین گروه‌های مردمی قدردانی می‌کنم.

کد خبر 620576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.