افزایش سرمایه‌گذاری برای کمک به معیشت پایدار مهاجران آفریقا

مهاجران و پناهندگان آفریقا به‌زودی و به‌طور مستقیم برای رفع نیازها و تضمین معیشت خود کمک‌های مالی و فنی دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک جهانی چنین ارزیابی کرده است که تا سال ۲۰۵۰، تغییرات اقلیمی به مهاجرت بیش از ۸۶ میلیون نفر آفریقایی از شهرهای خود به سایر شهرهای این قاره منجر شود که این رویداد، آفریقا را به یکی از مناطق دنیا با سریع‌ترین تغییر در تراکم جمعیتی تبدیل خواهد کرد.

اگرچه آفریقا در میان سایر قاره‌های دنیا کمترین سهم انتشار گازهای گلخانه‌ای (کمتر از چهار درصد از کل نرخ آلاینده‌های هوا) را از آن خود کرده است، با این حال مدیران شهری در تلاش هستند، مشکلات امروزی و آینده ناشی از گرم شدن زمین را با دقت مورد بررسی قرار دهند و راه‌حل‌های مناسبی برای رفع آن‌ها بیابند. از مهم‌ترین این اقدامات، سرمایه‌گذاری برای کاهش مهاجرت مردم و سکونت امن مهاجران و افرادی است که به زیرساخت‌ها، خدمات و مشاغل سبز شهری دسترسی ندارند.

در این راستا، رئیس "صندوق شهرهای جهانی برای مهاجران" و پناهندگان اعلام کرد که به زودی مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به دولت آفریقا واگذار خواهد شد تا برای تضمین زندگی مهاجران و پناهندگان مورد استفاده قرار گیرد. کازابلانکا در مراکش، دارالسلام بزرگ‌ترین شهر تانزانیا، دوربان در آفریقای جنوبی، هرجیسا در سومالی، نایروبی پایتخت کنیا و منطقه نیاماگابه در رواندا شش شهر آفریقایی دریافت‌کننده بودجه جدید خواهد بود که مدیران هریک، از برنامه‌های ویژه خود جهت استفاده از این هزینه برای تضمین معیشت مهاجران و پناهندگان خود خبر داده‌اند.

به عنوان مثال، مدیران کازابلانکا در نظر دارند پس از دریافت کمک‌هزینه، اولین بازار همبستگی آفریقا را در شهر ایجاد کنند که امکان سکونت و فعالیت تجاری مهاجران و پناهندگان آسیب‌پذیر در مقابل تغییرات اقلیمی را فراهم می‌آورد.

برنامه‌ریزان دارالسلام از صرف بودجه حمایتی برای ایجاد ارتباط مهاجران با کارآفرینان خبر داده و ادعا کرده‌اند فرصت‌های شغلی مناسبی را برای این افراد فراهم خواهند آورد.

دوربان هزینه دریافتی خود را برای اشتغال مهاجران و پناهندگان و همچنین، پیاده‌سازی پروژه‌های مدیریت بازیافت مورد استفاده قرار خواهد داد.

مدیران هرجیسا از طریق برقراری ارتباط مستقیم با مهاجران و پناهندگان، به نقل مکان این افراد از مناطق آسیب‌پذیر در مقابل تغییرات اقلیمی و به‌ویژه سیل کمک خواهند کرد.

ایجاد مشاغل سبز و مشارکت با مردم برای سبزسازی شهر، مهم‌ترین هدف مدیران نایروبی برای صرف کمک هزینه خود خواهد بود.

در نهایت، نیاماگابه کمک‌هزینه دریافتی را برای تبدیل پسماندهای شهری به انرژی تجدیدپذیر، کاهش جنگل‌زدایی، ایجاد مشاغل سبز و افزایش انسجام اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد داد.

کد خبر 620562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.