شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده‌های قضایی نقش موثری دارند

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _شنبه بیست و هشتم آبان‌ماه_ در نشست رابطان شوراهای حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر نقش مؤثر شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی، اظهار کرد: آنچه که مسلم است شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند دستگاه قضا برای رفع مشکلات قضائی و کاهش مراجعات مردمی به محاکم است و این نهاد به دلیل عاری بودن از تشریفات رسیدگی، زمینه مناسبی را برای برقراری مذاکره دوستانه بین طرفین دعوی و ایجاد صلح و سازش فراهم می‌کند.

وی افزود: در این میان کارکنانی که در حوزه‌های قضائی به عنوان رابطان شوراهای حل اختلاف معرفی می‌شوند، تسهیل‌کننده ارتباط بین مسئولان قضائی با شوراهای حل اختلاف هستند. فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و برادری بین مردم بوده که این خود نوعی جهاد فی سبیل‌الله به شمار می‌آید.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رابطان شوراهای حل اختلاف در حوزه‌های قضائی باید تعامل و ارتباطی مستمر با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: تبادل افکار و تجربیات موجب رشد سطح آگاهی و عملکرد افراد می‌شود و از آنجا که رابطان شوراهای حل اختلاف بدون واسطه و مستقیم با مردم سروکار دارند؛ این تعاملات می‌تواند در نحوه فعالیت و حل اختلافات بین مردم بسیار مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: لازم است برقراری صلح و سازش بین مردم به عاملی برای رقابت میان اعضا، دبیران و رابطان شوراهای حل اختلاف تبدیل شود، چرا که از منظر نبی مکرم اسلام (ص) ایجاد صلح و سازش بین مسلمانان بالاترین احسان به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا، به منظور هم‌اندیشی و بیان نقطه نظرات در خصوص توسعه فرهنگ صلح سازش و ارتقای سطح کیفی میانجی‌گری در پرونده‌های قضائی، نشست رابطان شوراهای حل اختلاف استان با رئیس کل دادگستری در محل سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد خبر 620357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.