خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به فرهنگسرای نور فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: آتش‌سوزی فرهنگسرای نور در پی اغتشاشات اخیر موجب از بین رفتن هزاران هنر دستی شده و معیشت زنان فعال در این فرهنگسرا را با چالش جدی مواجه کرده است.

حسین ایزدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بالا بودن نرخ جمعیت و افزایش رو به رشد سکونت در فولادشهر موجب شده است تا پرداختن به مسائل فرهنگی در این شهر جدید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، از این‌رو مدیریت شهری تلاش کرده است تا از زیرساخت‌های ایجاد شده فرهنگی نهایت استفاده را ببرد و با مدیریت صحیح زیرساخت‌ها زمینه را برای ارتقای فرهنگ شهر فراهم کند.

وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت فولادشهر زنان هستند، بر همین اساس مدیریت شهری فولادشهر اقدام به احداث فرهنگسرای نور کرد تا این مجموعه مختص فعالیت زنان باشد و زمینه پیشرفت جامعه فراهم شود.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: پس از بهره‌برداری از فرهنگسرای نور، این مجموعه فرهنگی در اختیار زنان شهر قرار گرفت تا زمینه برای فعالیت مثبت و روزافزون زنان و دختران جوان شهر فراهم شود؛ این فرهنگسرا با گذشت زمان به یکی از مجموعه‌های منحصربه‌فرد استان تبدیل شد.

ایزدی با اشاره به آتش کشیدن فرهنگسرای نور فولادشهر توسط اغتشاشگران، تصریح کرد: این فرهنگسرا شامگاه پنجشنبه _بیست‌وششم آبان‌ماه_ به دست افراد ناشناس آتش گرفت و به تجهیزات و زیرساخت‌های این مجموعه فرهنگی خسارت سنگینی وارد شد.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی موجب از بین رفتن هزاران هنر دستی شده است، اضافه کرد: فرهنگسرای نور به طور مستقیم محل فعالیت و اشتغال ۳۵ نفر از زنان فولادشهر بود که تعدادی از آنان سرپرست خانوار هستند؛ با از بین رفتن سرمایه آنان معیشت زنان فعال در این فرهنگسرا با چالش جدی مواجه شده است.

شهردار فولادشهر گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این آتش‌سوزی عمدی بیش از پنج میلیارد ریال تجهیزات آموزشی از بین رفته و بیش از ۲۰ میلیارد ریال به تأسیسات و ساختمان فرهنگسرا خسارت وارد شده است.

کد خبر 620295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.