پیش‌بینی خطوط ویژه تاکسی‌ها در جایگاه‌های CNG اراک

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: شهرداری در راستای حمایت از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، خطوط مجزایی را برای تاکسی‌ها و سرویس‌های ۱۸۲۸ و ۱۸۲۹ که با مدارس همکاری می‌کنند در جایگاه‌های CNG در نظر گرفته است.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۴۳۰ دستگاه تاکسی زرد خط‌دار در اراک وجود دارد که از این تعداد ۱۸۱۰ دستگاه تاکسی بالای ۱۰ سال عمر دارند و فرسوده هستند و عمر تنها ۶۲۰ دستگاه باقی مانده زیر ۱۰ سال است.

وی افزود: شهرداری‌های کشورهای توسعه‌یافته در راستای کاهش آلایندگی‌ها و ترافیک بیشتر عرض معبر را به عابران پیاده، دوچرخه‌سوار، حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی اختصاص می‌دهند.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: شهرداری در معابر پرترافیک شهر خطوط ویژه‌ای برای عبور ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکسی و اتوبوس طراحی کرده است، اما کم‌عرض بودن معابر موجب می‌شود دیگر خودروها در این مسیرها تردد داشته باشند.

مرادی تصریح کرد: شهرداری در راستای حمایت از ناوگان عمومی حمل‌ونقل شهر و کاهش آلودگی هوا خطوط مجزایی را برای تاکسی‌ها و سرویس‌های ۱۸۲۸ و ۱۸۲۹ که با مدارس همکاری می‌کنند، در جایگاه‌های CNG در نظر گرفته است تا رانندگان در صف‌های طولانی پمپ‌های گاز منتظر نمانند.

وی با بیان اینکه این طرح در هر ۹ جایگاه CNG تحت نظارت شهرداری اراک اجرایی شده است، اضافه کرد: خطوط تاکسیرانی بخش مهمی از حمل‌ونقل شهری است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، بیش از ۲۴۰۰ تاکسی در حال خدمت‌رسانی است که تعمیر و به‌روزرسانی آن‌ها به دلیل مستهلک بودن بخشی از وسایل و بالا بودن هزینه تعویض، دشوار شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: کاربران موتورسیکلت الزامی برای اخذ دفترچه معاینه فنی ندارند، اما شهرداری اراک احداث مرکز تست معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را نیز آغاز کرده است.

کد خبر 620273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.