هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۲

سئول، پایتخت کره جنوبی، در کنگره جهانی و نمایشگاه شهرهای هوشمند که در بارسلونای اسپانیا برگزار شد، جایگاه هوشمندترین شهر دنیا را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنگره و نمایشگاه جهانی شهر هوشمند که همه‌ساله در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، فرصتی برای آگاهی از اقدامات شهرهای مختلف جهان در زمینه توسعه و نوسازی شهری به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که برنامه‌ریزان شهرهای مختلف جهان در آن به تعامل ایده‌های خود در این حوزه می‌پردازند. هر سال پس از بررسی‌های مختلف، بر اساس معیارهای مختلف، یکی از شهرهای جهان به عنوان هوشمندترین شهر مشخص می‌شود و تجربیات خود را به عنوان الگو در اختیار مدیران شهرهای دیگر قرار می‌دهد.

سئول، پایتخت کره جنوبی، به عنوان هوشمندترین شهر جهان در کنگره جهانی و نمایشگاه شهر هوشمند بارسلونا شناخته شد، با این حال کی‌یف پایتخت اوکراین نیز به علت ارائه خدمات دیجیتالی پیشرفته به شهروندان توانست جایزه ویژه‌ای را از آن خود کند.

هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۲

حمل‌ونقل شهری

پیاده‌سازی پروژه‌های نوآور و حمل‌ونقل شهری از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب هوشمندترین شهر دنیا به حساب می‌آید که در این رابطه، سئول توانست با پلتفرم هوشمند خود بالاترین امتیاز را در میان تمام شهرهای شرکت‌کننده از آن خود کند. این پلتفرم فعالانه فراگیری دیجیتالی را در پنج حوزه ارتباطات، حمل‌ونقل، آموزش، امنیت و بهره‌گیری از فناوری تضمین می‌کند، ضمن این‌که خدماتی دیجیتالی برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. پس از سئول، دیگر شهرهای شرکت‌کننده از نظر معیارهای مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخت و به عنوان برنده‌های بعدی معرفی شد.

  • شیکاگو در ایالات متحده آمریکا، برنده جایزه پیاده‌سازی فناوری TerraGo برای ارتقای شبکه روشنایی شهری شد.
  • ویسبادن در آلمان جایزه نوآوری دیجیتالی ترافیک را از آن خود کرد.
  • دوبلین، پایتخت ایرلند شمالی به خاطر پروژه توسعه پهپاد خود به عنوان یکی از برنده‌ها معرفی شد.
  • آمستردام در هلند جایزه بازی امنیت سایبری جوانان (HackShield) را از آن خود کرد.
  • پروژه مشهور Ciudad ۳D بوئنوس آیرس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آرژانتین را نائل به دریافت جایزه بهترین زیرساخت‌های شهری کرد.
  • بروخه در بلژیک و اوگاندا نیز به ترتیب جایزه پلتفرم داده‌های شهر هوشمند و نوآوری کاهش سوانح خیابانی را از آن خود کردند.
کد خبر 620254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.