حمایت از مهاجران اروپا با منشور شهرهای یکپارچه

در دهمین دوره کنفرانس شهرها در اوترخت، شهرهای آنتورپ، پسارو، وانتا، ورشو و زاگرب، منشور شهرهای یکپارچه را امضا کردند و به ۴۲ شهر در این طرح پیوستند. با امضای این قرارداد، شهرها متعهد می‌شوند که فرصت‌های برابر را برای همه ساکنان فراهم کنند و تنوع جمعیت خود را حمایت کنند و ارتقا دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «یورو سیتیز»، شبکه‌ای با بیش از ۲۰۰ شهر بزرگ در اروپا، این منشور شهرهای یکپارچه را در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی کرد که تعهدات شهرها را برای ادغام مهاجران در نقش آنها به عنوان سیاست‌گذار، ارائه دهندگان خدمات، کارفرمایان و خریداران کالا و خدمات، مشخص می‌کند.

هر دو سال یک‌بار، یورو سیتیز یک گزارش نظارتی تهیه می‌کند که در آن پیشرفت شهرهای امضاکننده در اجرای منشور را ارزیابی می‌کند. نسخه امسال نشان می‌دهد که شهرها در حالی که به چالش‌ها و بحران‌های فوری پاسخ می‌دهند، هرگز از اجرای سیاست‌ها برای ادغام گسترده‌تر جوامع مهاجر دست نکشیده‌اند.

به عنوان مثال، هرروز شهرهای بیشتری گزارش می‌دهند که یک چشم‌انداز استراتژیک از هویت خود ایجاد کرده‌اند که ترویج مشارکت، مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز و تبعیض را بنیاد همه کارهای انجام شده در ادارات شهری قرار می‌دهد.

حمایت از مهاجران اروپا با منشور شهرهای یکپارچه

در سال‌های اخیر، شهرها همکاری با سازمان‌های تحت رهبری مهاجران را افزایش داده‌اند و با تکیه بر دانش منحصربه‌فرد مهاجران برای شکل‌دهی به سیاست‌های خود، به سمت شکل فراگیرتری از تصمیم‌گیری حرکت کردند.

اعضا علاوه بر ترویج یادگیری فراملی و ایجاد تغییرات واقعی، راهکارهایی را برای راهنمایی شهرهایی که مایل به توسعه هستند، ارائه می‌دهند که شامل استراتژی‌های ادغام، بهبود بُعد جنسیتی فعالیت‌های ادغام، تقویت یکپارچگی در بازار کار مهاجران یا راه‌اندازی مراکز ارائه خدمت چند منظوره می‌شود.

کد خبر 620232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.