انصاری‌فرد: برای خوشحال‌کردن مردم ایران همه‌کار خواهیم کرد

مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: من اهل کشور ایران هستم نه جایی دیگر؛ بنابراین به‌همراه دیگر بازیکنان همه‌کار می‌کنم تا مردم کشورم از نتایج خوشحال شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم انصاری‌فرد در نشست‌خبری پیش از تمرین امروز تیم‌ملی فوتبال ایران در کمپ الریان قطر اظهار کرد: پس از اینکه صعود مقتدرانه‌ای به جام‌جهانی داشتیم، آماده‌سازی برای این رقابت‌ها را آغاز کردیم‌. در دو دوره قبلی هم حضور داشتیم و می‌دانیم شرایط جام‌جهانی به چه شکلی است. همان‌گونه که گفتم، همیشه بهترین تیم‌های دنیا در جام‌جهانی حاضر می‌شوند و همیشه بهترین بازیکنان دنیا در جام‌جهانی هستند. بهترین تورنمنتی است که یک فوتبالیست می‌تواند در آن برای کشورش بازی کند باید از جام‌جهانی لذت برد.

وی افزود: قطعاً ما نیز مثل سایر تیم‌ها با تمام قوا و توان‌مان در این تورنمنت شرکت می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم و قطعاً برای تاریخ‌سازی اینجا هستیم. تمام بازیکنان هم‌قسم شده‌اند تا تمام تمرکزشان روی بازی‌ها باشد و بتوانیم بهترین نتایج را برای کشورمان به ارمغان آوریم.

مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران تصریح کرد: همیشه نسبت به تعهدم پایبند بودم و سعی کرده‌ام بهترین تلاش و عملکرد را در زمین به اجرا بگذارم. دو دوره در جام‌جهانی بازی کرده‌ام و تجربه‌های زیادی به لحاظ تیمی و انفرادی مقابل تیم‌های بزرگ در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به‌دست آورده‌ام.

انصاری‌فرد خاطرنشان کرد: قطعاً سعی می‌کنم این تجارب را در اختیار جوان‌هایی که اکنون به تیم‌ملی آمده و کنار ما هستند، بگذارم. ان‌شاءالله من و همه هم‌تیمی‌های عزیزم تا آخرین لحظه و ثانیه‌ای که بازی سوم تمام شود، دست از تلاش برنمی‌داریم تا اتفاق بزرگ و تاریخی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به آشنایی با فوتبال انگلیس به‌واسطه تجربه بازی در این کشور ادامه داد: یک سال در فوتبال انگلیس و تیم ناتینگهام‌فارست بازی کرده‌ام و نسبت به فوتبال انگلیس، شرایط حاکم بر این کشور و اینکه چه‌قدر در زندگی روزمره‌شان درگیر فوتبال هستند آشنایی نسبی دارم. از حساسیت فوتبال برای انگلیسی‌ها خبر دارم و همه شرایط و اتفاقات فوتبال انگلیس را در یک سال درک کردم‌. سعی کردم شرایطی که خودم درک کردم به هم تیمی‌هایم منتقل کنم. همان‌طور که همه می‌دانند انگلیس یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد که بهترین بازیکنان دنیا در آن بازی می‌کنند. در آن یک سال تمام شرایط را درک کردم و سعی کردم این مسائل را به هم تیمی‌هایم منتقل کنم تا اگر کسی نیاز داشت از تجربیات من استفاده کند.

کاپیتان دوم تیم‌ملی فوتبال ایران نسبت به حاشیه‌سازی خبرنگار انگلیسی و پرسش وضعیت فعلی تیم‌ملی باتوجه به اتفاقات داخل ایران اینگونه پاسخ داد: قبل از جواب‌دادن به این سوال می‌خواهم یک مطلب را واضح بگویم. اتفاقی که روز گذشته در نشست‌خبری افتاد نیز مانند امروز بود، همان‌گونه که گفتیم تیم ما همیشه به تیم بودن معروفیت داشته و نشان داده‌ایم یک تیم هستیم. به‌همین خاطر من و سایر بازیکنان همیشه سعی کرده‌ایم از همدیگر دفاع کنیم و واقعیات را به زبان بیاوریم؛ اینکه هر روز یک سوال را می‌پرسید، هیچ مشکلی نیست. به این موضوع احترام می‌گذاریم‌. همان‌طور که برای پاسخ‌دادن به سوالات‌تان اینجا حضور داریم‌، روز گذشته هم بچه‌ها آمدند و روزهای قبل هم آمدیم و پاسخ دادیم، وظیفه‌مان پاسخ‌دادن است. همان‌طور که وظیفه من بازی‌کردن است و برای همین به جام‌جهانی آمده‌ام، قطعاً وظیفه شغلی شما هم ایجاب می‌کند اینجا باشید و سوال بپرسید.

انصاری‌فرد ادامه داد: اما همه باید کارمان را در حرفه‌مان به‌درستی انجام بدهیم. قطعاً از علیرضا جهانبخش که اینجا نیست، دفاع می‌کنم. به این دلیل که سوالی از او پرسیده شده که تقریباً شبیه به سوالی بود که از من پرسیدید. نمی‌دانم شما هم دیروز در نشست‌خبری بودید یا نه اما سوال همین است. نکته اینجا است. جوابی که ما می‌دهیم را شما بعد از نشست به گونه‌ای دیگر درخصوصش می‌نویسید یا حرف می‌زنید. ما به شما جواب می‌دهیم اما شما آنگونه که دوست دارید درموردش می‌نویسید و بیان می‌کنید.

وی در پایان تاکید کرد: برای من قابل‌احترام هستید که امروز آمدم تا پاسخگو باشم اما به‌دلیل اتفاقی که روز گدشته افتاد، هرچه بگویم قطعاً به گونه دیگری نوشته می‌شود. جواب‌تان را در یک جمله کوتاه می‌دهم من برای کشور دیگری نیستم‌. همان‌گونه که بچه بودم، آرزو داشتم فوتبالیست شوم‌. مثل خیلی از اسطوره‌های کشورهای دیگر در جام‌جهانی بازی کنم، مانند اسطوره‌های بزرگ کشور خودمان که همه آن‌ها را می‌شناسید. آرزوی من بود در جام‌جهانی باشم و از بازی‌کردن در آن لذت ببرم تا مردم کشورم را خوشحال کنم. قول می‌دهم همه‌کار می‌کنیم تا مردم خوشحال شوند هماطور که در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این اتفاق افتاد و همه بازیکنانی که پیراهن تیم‌ملی را می‌پوشیدند تا آخرین لحظه برای کشورمان دویدند، جنگیدند و در زمین زحمت کشیدند. در نهایت هم مردم خوشحال و راضی بودند.

کد خبر 620213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.