پیام‌ "پیوستن کسبه به اعتصابات" در فضای مجازی به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی شود

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در صوتی که افرادی اقدام به تحریک و مجبور کردن کسبه و بازاریان نسبت به اعتصابات کنند باید موارد به پلیس ۱۱۰ اطلاع‌رسانی شود.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی خطاب به کسبه و بازاریان که مغازه‌های خود را به نشانه اعتراض بسته نگهدارند، اظهار کرد: در صورتی که افرادی اقدام به تحریک و مجبور کردن کسبه و بازاریان نسبت به اعتصابات کنند باید موارد به پلیس ۱۱۰ اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه این‌گونه پیام‌های تحریک‌آمیز که در فضای مجازی توسط افراد ناشناس پخش می‌شود توسط پلیس فتا مورد پیگیری قرار می‌گیرد، ادامه داد: تاکنون تعدادی از این موارد توسط نیروی انتظامی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان پیش‌تر با اشاره به افزایش جرائم آنلاین در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه، گفت: رشد جرایم سایبری استان در ۱۰ ماه گذشته ۳۹ درصد بوده است و ۴۰ درصد جرایم اجتماعی و اخلاقی است.

وی درخصوص مصادیق جرایم اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: مواردی مانند هک، نفوذ، انتشار محتوای خصوصی و تهدید از جمله این موارد است؛ بخشی از هک و نفوذ در جرائم اجتماعی نیز ناشی از انتشار لینک‌های آلوده و دسترسی‌های غیرمجازی است که به این واسطه به وجود می‌آید.

پیام‌ "پیوستن کسبه به اعتصابات" در فضای مجازی به نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی شود

کد خبر 620188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.