کربن‌زدایی وین با احداث کارخانه هیدروژن سبز

شرکت انرژی وین قرار است نخستین کارخانه هیدروژن سبز این شهر را تاسیس کند که کل چرخه عملیات آن کربن‌ خنثی خواهد بود. نتیجه احداث این تاسیسات، کربن‌زدایی نیروگاه‌های گاز طبیعی شهر و سوخت‌رسانی سبز به مناطق شهری خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات در وین شروع به ساخت اولین کارخانه هیدروژن سبز این شهر کردند. وینر انرژی، شرکت انرژی وین، با خروجی سه مگاوات، تولید روزانه ۱۳۰۰ کیلوگرم هیدروژن را در تابستان ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

ساخت این تأسیسات حدود ۱۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت و تنها از انرژی سبز برای ساخت هیدروژن استفاده می‌کند. این به آن معنا است که کل چرخه تولید و مصرف این پروژه کربن‌خنثی خواهد بود. وینر انرژی همچنین اعلام کرده است که آنها قصد دارند از این سوخت برای کربن‌زدایی نیروگاه‌های گاز طبیعی شهر و سوخت‌رسانی سبز محلی استفاده کنند.

کربن‌زدایی وین با احداث کارخانه هیدروژن سبز

علاوه بر این، کارخانه جدید دارای یک جایگاه سوخت‌رسانی در محل خواهد بود، به این معنی که وسایل نقلیه می‌توانند به‌طور مستقیم در آنجا سوخت‌گیری کنند. با این حال، مقامات تاکید کرده‌اند که کارخانه جدید به عنوان یک ایستگاه سوخت‌گیری نخواهد شد و شهروندان بدون اطلاع قبلی، خدماتی دریافت نخواهند کرد.

شرکت انرژی وین همزمان قراردادی را با شرکت اصلی مدیریت حمل‌ونقل شهر برای تأمین ناوگان اتوبوس‌های هیدروژنی امضا کرده است.

علاوه بر این، وینر انرژی قصد دارد حداقل مقداری از هیدروژن را برای کربن‌زدایی تولید انرژی محلی مورد استفاده قرار دهد که هنوز از سوخت‌های فسیلی بهره می‌برد. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که اگر ۱۵ درصد هیدروژن به ترکیب انرژی اضافه شود، می‌توان ۳۳ هزار تن CO2 را ذخیره کرد.

مایکل استربل، مدیرعامل شرکت انرژی وین در این رابطه گفت: "هیدروژن علاوه بر حمل‌ونقل کالاهای سنگین، پتانسیل زیادی برای صنعت و بخش انرژی ارائه می‌کند؛ بخش‌هایی که سوخت‌های فسیلی موجود نمی‌توانند به‌راحتی با فناوری‌های دیگر جایگزین شوند. واضح است که هیدروژن باید از منابع تجدیدپذیر مانند الکتریسیته سبز تولید شود و این تنها راهی است که می‌توانیم به انتقال انرژی و بی‌طرفی آب‌وهوا در سال ۲۰۴۰ دست یابیم."

کربن‌زدایی وین با احداث کارخانه هیدروژن سبز

کد خبر 620168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.