جدیت پلیس در برخورد با اتومبیل‌های شیشه دودی

رئیس پلیس راهور شهرضا گفت: جریمه مربوط به شیشه دودی خودرو مبلغ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان با کد تخلفات ۲۱۱۴ ثبت می‌شود و افسران پلیس راهور در برخورد با اتومبیل‌های متخلف می‌توانند به دفعات اعمال جریمه کنند.

سرهنگ مصطفی غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه برخورد با تخلف شیشه‌های دودی در شهرضا با قوت ادامه دارد، اظهار کرد: شبهاتی دال بر اینکه مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر تخلف نبودن شیشه دودی اتومبیل‌ها در جامعه ایجاد شده ولی نباید از مصوبه هیئت عمومی دیوان سو برداشت شود. دیوان عدالت اداری تاکید کرده فاصله سه متری برای تشخیص درست نیست و تنها میزان سه متر فاصله مورد ابطال قرار گرفته است؛ تشخیص و میزان جریمه در این‌گونه موارد بر عهده پلیس قرار گرفته است. پلیس در برخورد با اتومبیل‌های شیشه دودی محدودیت اعمال قانون و جریمه ندارد.

رئیس پلیس راهور شهرضا خاطرنشان کرد: آنچه دیوان عدالت اداری رأی به بطلان آن داده است به این معنا است که در محل نباید برچسب دودی از اتومبیل جدا شود. در صورتی که خودرو به دلیل داشتن جریمه بیش از سه میلیون تومان به پارکینگ هدایت شود الزام اصلاح برچسب‌های شیشه دودی خودرو وجود دارد.

وی گفت: جریمه مربوط به شیشه دودی خودرو مبلغ ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان با کد تخلفات ۲۱۱۴ ثبت می‌شود و افسران پلیس راهور در برخورد با اتومبیل‌های متخلف می‌توانند به دفعات اعمال جریمه کنند.

رئیس پلیس راهور شهرضا خاطرنشان کرد: ملاک تشخیص میزان شیشه دودی خودرو بر عهده مأمور راهنمایی و رانندگی است و شامل تمام شیشه‌های ماشین می‌شود. شماره‌گذاری خودروهای دارای شیشه دودی در مرکز تعویض پلاک انجام نمی‌شود.

کد خبر 620154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.