‌سامع: فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند الزامی است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر اصفهان با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از امکانات کشور در حوزه مدیریت پسماند گفت: گاهی فکر می‌کنیم مرغ همسایه غاز است و درصدد هستیم امکانات و تجهیزات را از خارج کشور تهیه کنیم در حالی که فناوری، خدمات و تکنولوژی بسیاری در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در نهمین نشست مدیران و رؤسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلان‌شهرهای ایران، اظهار کرد: وجود پسماند از مسیر جمع‌آوری تا انجام عملیات تکنولوژی یک مسیر اجتماعی، مردمی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: با توجه به ۲۰ سال سابقه خدمت در عرصه‌های مختلف شهرداری این اطمینان را می‌دهم که امکانات داخل کشور تکاپوی این را دارد که بتوانیم خودگردان کار کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر توانستیم یک پایلوت هاضم ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ تن داشته باشیم به تکنولوژی هاضم رسیده‌ایم، تصریح کرد: گاهی در ارائه مجوز برای افرادی که می‌خواهند هاضم بومی بسازند، موضوعات دست و پاگیری به وجود می‌آید.

سامع با اشاره به بهره‌مندی از امکانات کشور در زمینه مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: گاهی فکر می‌کنیم مرغ همسایه غاز است و درصدد هستیم که امکانات و تجهیزات را از خارج کشور تهیه کنیم در حالی که فناوری، خدمات و تکنولوژی و همچنین تجربیات انباشته‌ای در کشور وجود دارد.

سامع ادامه داد: هم اکنون با انباشت تجربه‌ها و بستری که در زمینه مدیریت پسماند در کشور به وجود آمده است، می‌توانیم تبادل تجربه کنیم و به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مدیریت پسماند اقدامات معمولی است، اظهار کرد: شهر اصفهان در زمینه پسماند اقدامات خوبی انجام داده لذا امید است در این جلسه تبادل تجربیات خوبی بین کلان شهرها انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مردمی‌سازی کردن موضوع مدیریت پسماند، اضافه کرد: شهروندانی که به تفکیک پسماند تر و خشک توجه می‌کنند به نوعی به سلامت شهر کمک کرده‌اند که قابل تقدیر است؛ اما با وجود شهروندانی که به موضوع تفکیک پسماند تر و خشک اهمیت نمی‌دهند راه به جایی نمی‌بریم و در مدیریت پسماند موفق نخواهیم شد.

سامع اضافه کرد: تصور غلط برخی از کلان شهرها این است که باید برای تفکیک پسماند تر و خشک فقط کارخانه داشته باشند در حالی که با فرهنگ‌سازی و تفکیک از مبدا از سوی شهروندان می‌توانیم به مطلوب‌ترین نتایج دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در مدیریت پسماند از موضوعات مهمی است که تمام کلان‌شهرها باید به آن توجه کنند و در این زمینه گام بردارند تا به نتایج خوبی برسند.

کد خبر 620035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.