ساماندهی پسماندهای شهری از اولویت‌های شهرداری است

شهردار شهرکرد گفت: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و از اولویت‌های شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ پنج‌شنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در بازدید از سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری ساماندهی وضعیت پسماند در شهر است، اظهار کرد: لازم است در شهرکرد تفکیک زباله از مبدا را انجام دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های شهروندان و همکاری آنها در این حوزه استفاده کنیم.

وی افزود: مدیریت پسماند، یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و توجه کافی نداشتن به این موضوع تأثیر زیادی بر تخریب محیط‌زیست و طبیعت دارد.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند باید نسبت به استفاده از پتانسیل پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه مدیریت پسماند و ایده‌های زیست‌محیطی اقدام کند تا مراحل علمی و فنی اجرا و ضمانت اجرایی طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته شود.

واحدیان با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر تاکید کرد: نقش سازمان پسماند در کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در محیط شهری حائز اهمیت و ساماندهی پسماندهای رها شده نیازمند برنامه‌ریزی دقیق از سوی این سازمان است تا سگ‌ها از پسماندها تغذیه نکنند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بی‌پناه در سطح شهر می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ موضوع را گزارش کنند تا در اسرع وقت اکیپ‌های ویژه در محل حاضر شوند و اقدام به زنده‌گیری کنند.

کد خبر 619997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.